akü/redresör arızası

Katılım
8 Eyl 2012
Mesajlar
29
Puanları
1
herkese merhabalar
bi yerde başım çok sıkıştı ve sizden yardım almak istiyorum
aslında çok basit ama bi türlü işin içinden çıkamadım ;
basit bi redresör var elimizde akü şarj için 24v 15 A;
PIC veya tristörle sürülmemiş;220V trofa ile düşürülmüş;diyotlar ile doğrultulmuş;opamp çıkışına verilmilş;
bizim bu opamp doğrulttuğu 24v ile aküyü karşılastırıp aküye basleme yapacak;
abi akü boşken aküyü takıyoruz 15A cam Sigorta eriyor..
dahası beslenen bu akü ile bi motor devresine(hidrolik motor volanına) ilk tahrik verecez abi redresörün bu motor devresi ile bi alakası yok şemada ama yükü verdiğimizde yani tahriği gene cam sigorta eriyor ..
kablolardan kısa devre analizi yaptık bişe yok ;
yani redresörün aküyü şarj ettiği durumda sigortanın erimesini kısa devreye yani akünün seperatörlerinin bozulduğunu yordum..
ama motor yükü de devreye girince yani aküyü bağlantısı yokken redresörden aldığımız çıkışı devreye verince gene sigorta eriyor....
 
Birden fazla foto yüklemelisiniz, detaylı. Sigorta şebeke ile trafo arasında m?
 
herkese merhabalar
bi yerde başım çok sıkıştı ve sizden yardım almak istiyorum
aslında çok basit ama bi türlü işin içinden çıkamadım ;
basit bi redresör var elimizde akü şarj için 24v 15 A;
PIC veya tristörle sürülmemiş;220V trofa ile düşürülmüş;diyotlar ile doğrultulmuş;opamp çıkışına verilmilş;
bizim bu opamp doğrulttuğu 24v ile aküyü karşılastırıp aküye basleme yapacak;
abi akü boşken aküyü takıyoruz 15A cam Sigorta eriyor..
dahası beslenen bu akü ile bi motor devresine(hidrolik motor volanına) ilk tahrik verecez abi redresörün bu motor devresi ile bi alakası yok şemada ama yükü verdiğimizde yani tahriği gene cam sigorta eriyor ..
kablolardan kısa devre analizi yaptık bişe yok ;
yani redresörün aküyü şarj ettiği durumda sigortanın erimesini kısa devreye yani akünün seperatörlerinin bozulduğunu yordum..
ama motor yükü de devreye girince yani aküyü bağlantısı yokken redresörden aldığımız çıkışı devreye verince gene sigorta eriyor....

Dc. ile çalışan hidrolik motorun bağlantısını ters şekilde,yani (-) yerine (+) ve (+) yerine (-) bağlamış da olabilirmisiniz? Hidrolik motor,dc.motorla da sadece tek yöne tahrik almak üzere dizayn edilmişse (Kontra bağlantı) eğer,diğer ters kutuplarla Elektrik verildiğinde kilitlenebilir,sargılardan 15 amperin çok çok üstünde max. akımlar akar ve cam sigorta bu nedenle de yanmış olabilir.Şarj edilecek akü bağlantısı da yine ters bağlandı ise eğer,akünün tam boş olmadığı,içinde bir miktar da yük olduğu farz edilerek,ters yönde de redresörün içine direk boşalmaya çalışacağından yine bu cam sigortayı eritebilir.Ama tüm bunlar bir varsayımdır.Daha net ve emin olunacak kesin sonuçları size verebilmemiz için mutlaka bu bağlantı şemasını bize vermeniz gerekli.Bu sayede bu bağlantı şemasına göre motora bu tahrik elektriğini verirken nerede bir hata yapılabilmiş olacağıyla ilgili daha kesin varsayımları daha kolay da yürütebiliriz.Bir de bu aküyü çıkarıp aküsüz veya başka aküyü de koyarak deneyip,yine ayni sonucu mu aldınız?
 
hocam hidroliğe giden şemayı ekliyorum..
şimdi biz redresör uçlarından 24v aldık bu sadece aküyü besleyecak akü matoru tahrik edecek .. aküyü kullanmadan yani direkt redresör çıkışını verdik gene aynı..
motor bağlantı uçlarında da bi sorun yok ..anlamadık çorba oldu hepsi.. 20131226_121018.jpg
 
Sigorta değeri olarak bu devre şemasında 100 amper yazıyor,motor da 24 volt 100 amperlik motor,akünüz de seri bağlı 2 adet 12 voltluk aküden oluşan 24 volt 60 amperlik bir akü grubudur.

60 amperlik aküyü bu motora bağlarsanız eğer,100 amperlik motoru beslemek için aküdeki 60 amperin tamamı 15 amperlik sigortanızdan geçerken onu yakar,bu çok normaldir.Sigortayı 100 amperlik koymalıydınız bu devre şemasına göre.

Bir de 24 voltluk aküyü direk net 24 volt net voltaj çıkışı olan bir redresör şarj edemez,çünkü ayni volatajdalar,yani 24-24=0 volt geçer kablolardan şarj akımı olarak.Şarj için en az 28-30 volt dc.,6 amperlik redresör gereklidir,15 amper de fazla akımda,ama OPAMP'lı komparatör devresinde 6 ampere (Şarj akımı=60/10=6 amper) kadar da düşüyorsa mesele yoktur,yoksa aküye zarar verir,bu fazla şarj akımı.Tabiki 28-30 volt,15 amper,direk aküye,arada başka bir voltaj düşüren,karşılaştırıp da bu akımı düzenleyen ve 6 amper civarına düşüren bir başka devre olmadan girerse eğer.
 
şemadaki Sigorta 100A diyor siz nie 15 A lik kulanıyorsunuz? Önceden yakın zamanda sorunsuz çalışan bi şey miydi? yakın zamanda revizyon yapıldı mı, orj parçalar kullanıld mı, motor mili rahat dönüyor mu, Sn Binbaşımın dediği gibi kilit olabilir her 2 yön kontrolü yapın kolay gelsin.
 
Bu devre daha önce çalışıyorsa devrede sonradan değişiklikler yapılmış gibi. 100 amperlik motoru 60 amper aküyle besleyemezsiniz. Sigorta seçimi yanlış ama değiştirsenizde devre veriml çalışmaz. Çalıştırırsanız 100 amper yerine 60 amper verirsiniz hassas frenleme yapmaz
 
hocam hidroliğe giden şemayı ekliyorum..
şimdi biz redresör uçlarından 24v aldık bu sadece aküyü besleyecak akü matoru tahrik edecek .. aküyü kullanmadan yani direkt redresör çıkışını verdik gene aynı..
motor bağlantı uçlarında da bi sorun yok ..anlamadık çorba oldu hepsi..Ekli dosyayı görüntüle 14696

15 amperlik bu sigortanın direk redresörle beslenmesinde yanmasının tek sebebi de aslında şudur;
24 volt 100 amperlik dc.motorun 24 volt,15 amperlik redresörle direk beslenmesinde motorun sargıları sadece de 100 amperde,bu motorun göstermesi gereken asıl mağnetik direnci gösterebilir,diğer türlü geçen bu düşük 15 amper,motor tarafında sanki bir kısa devre varmış gibi algılanıp (Az akım şiddetinde daha az mağnetik direnç oluşuyor) ayni durum 12 volt,100 watt.lık halojen bir ampülü 12 volt 15 watt.lık bir adaptörle yakmaya da çok benzer.Adaptör bu lambayı yakayım derken ısınıp yanar,çünkü bu 100 watt.lık ampülün direnci,15 watt.'da geçen düşük ampere göre de çok düşmüştür,kısa devre olmuş gibi bu adaptör kısa sürede de yanacaktır.Ayni durum sizin bu devrede de oluyor,ama arada en zayıf halka olarak da sadece 15 amperlik bu Sigorta olduğundan (Termik 80-110 A'lık olmasa diğer sırada belki o da olabilirdi) sonuçta o yanmış oluyor.Umarım bu benzetmeyi yaparak bu devre durumunu size daha iyi izah da edebilmişimdir.

Bir de 100 amperlik motoru 60 amperle uzun süre de çalıştıramazsınız,(Marş motoru gibi kısa sürelerde çalıştırırsınız) Projeye göre bu teleferikte çok uzun süreler boyunca da kullanılacaksa,akünün 24 volt,150-200 amper-saat olması daha iyi olur,çünkü 24 volt,60 amper-saat çok uzun süreler tahrik edemez,ama arabanın marş motoru gibi sadece çok kısa periyotlarda ise tahrik edebilir,eğer öyle çalıştırılması da tam olarak planlanıyorsa.Selamlar.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
hocam tahrik kısa süreli aynı marş motoru gibi yani o yüzden 60ah seklinde seçilmiş..
yarın tüm bu elde ettiğim verilerle sistemi tekrar analiz edeceğim;
sonuçları burda paylaşırım;
tesekkürler......
 
hocam tahrik kısa süreli aynı marş motoru gibi yani o yüzden 60ah seklinde seçilmiş..
yarın tüm bu elde ettiğim verilerle sistemi tekrar analiz edeceğim;
sonuçları burda paylaşırım;
tesekkürler......
Usta frenlemenin hassas olmasına gerek yoksa 100 amperlik Sigorta takarsan sorun kalmaz. Birde aküyü şarj ederken ayar yapabilmen lazım şarj akımını ayarlayamazsan oto şarjda redresöre zarar verebilir 15 amperi geçebilir şarj akımı
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst