Araçta 3-4 sene önce akü lambası geç sönmeye ve direksiyon ağırlaşmaya başlayınca bu takviye cihazını kullanmaya başladım
Arkadaşım senin alternatörün bozuk yani şarj dinamon yeterli enerjiyi üretemiyor, bu cihazla şarj ede ede bu güne kadar gelmişsin ama akü genelde boş olarak beklediğinden sülfatlaşmış ve sonunda ölmüş.
Şarj cihazında büyük ihtimalle bir arıza yoktur ve standartlara uygun şekilde şarj yapıyordur. Usta dediğin kişi her zaman olduğu gibi bol keseden sıkmış. Alternatörünü kontrol ettir, bozuksa tamir ettir veya yenisini al, birde araçta kaçak kontrolü de yapılmalı, azda olsa kaçak varsa akünün ömrünü kısaltır.
Ölçü aletin yoksa bir tane al ve araçta farları, uzunları, klimayı, arka cam rezistansı vs. enerji çeken donanımları aynı anda çalıştırdığında voltaj 12 voltlara düşüyorsa, aküden enerji çekiliyordur buda yeterli şarj yapılamadığını gösterir. Bende rölantide 14,2 volt civarı, yükteyken 13,8 volta kadar düşüyor, eskiden bu kadar düşmüyordu diye hatırlıyorum zamanla alternatör verimsizleşiyor.
Aracında start stop sistemi varsa ve start stop akü yani efb akü kullanılıyorsa, akü dolduğunda şarjı keser ve belirli bir seviyenin altına düştüğünde tekrar şarj etmeye başlar. Start stop sistemli araçlarda bu şekilde ölçüm yanıltır, bilgin olsun.