Arkadaşlar, akünü voltmetre ile olctugumde normal olarak 12v gosteriyor. Ama trafo sargi direnci olctugumde akunun trafo sargilarini akimla beslegemediyinin şahidi oluyorum. 12v gostermesi yanıltıcı ola bilir herhalde. Peki daha kesin cevap icin nasil olcu yapmaliyim ki akünün bittigini anlaya biliyim
akünün bittiğini nasıl anlarsın en pratik yol eline kalın bir kablo alırsın uçlarını açarsın tahmini 50 cm
akünün her iki kutubunu kısa devre edersin ark yaparsa akü doludur ..bu 1 yol en etkili ve kesin yöntemdir
2 ölçü aletini akım poziyonuna al çekilen akımı ölç
akünün bittiğini nasıl anlarsın en pratik yol eline kalın bir kablo alırsın uçlarını açarsın tahmini 50 cm
akünün her iki kutubunu kısa devre edersin ark yaparsa akü doludur ..bu 1 yol en etkili ve kesin yöntemdir
2 ölçü aletini akım poziyonuna al çekilen akımı ölç
Akü dc ye sahip trafo çalışması için ise ac nasıl bir trafo bu ve bu yol nasık aklına geldi? Yük bağla paralel 2 oto lambası 21w gibi bu esnada voltmetre ile ölç 3 5 dk voltaj hızlı düşerse akün sağlıklı değil. Basit test kısaca böyle.
Akü test cihazları var. 2 proba bağlı kocaman bir direnç var. Cihazın üzerinde 2 prob 1 anahtar ve 1 voltmetre var. Anahtarla direnç devreye giriyor ve taş direnç ısınmaya başlıyor. Bu esnada voltajın düştüğünü görebiliyorsunuz. Çok fazla düşerse boştur.
Birde dhc test cihazı var profesyonel. Akününün ömrünü durumunu gösteriyor. siz sadece akü tipini amperajını ve maksimum akımını giriyorsunuz. Zaten bunlar akünün üzerinde yazıyor. http://www.federalotomotiv.com/BT_501_DHC_AKU_TEST_CIHAZI-164-tr-urun.html#.WIcZpRuLRPY
Akü dc ye sahip trafo çalışması için ise ac nasıl bir trafo bu ve bu yol nasık aklına geldi? Yük bağla paralel 2 oto lambası 21w gibi bu esnada voltmetre ile ölç 3 5 dk voltaj hızlı düşerse akün sağlıklı değil. Basit test kısaca böyle.
Arkadaşlar benim 2400 watt akıllı invertörüm var iki adet 210 ah akü bağlı 24 volt girişli güneş panellerim ise 1000 watt bir derdim var kullanım esnasında akülerden biri diğerinden önce deşarj oluyor iki aküyüde sıfır almıştım biri ölü durumda.Akülerin yerlerinide değiştirdim ama nafile ölü olan akü çabucak şarj olup çabucak boşalıyor.Şimdi ölü akü yerine yenisini alacağım.Yüksek akım çektiğinde iki aküde aynı anda boşalmıyor biri daha önce boşalıyor sistem doğal olarak 19 volta düşünce invertör kendini kapatıyor.Bir akü tam dolu olarak kalıyor diğeri ise tamamen boşalıyor.iki aküyüde aynı anda deşarj edecek bir yol varmı ?
aküleri kısa devre yapmayın hele avometrenin amper kısmında ölçmeye kalkmayın akü patlayabilir tabi avometre yanmazsa...
bununla test edilir dijitali de var bunun...
tamer_gs koymuş resimi zaten...