merhabalar dün akşam bir led ışığı kendi özel adaptörü bir açma kapama anahtarı ve kesilmiş üçlü priz ucuyla bağladım bağladığımda led ışık yandı daha sonra açma kapama anahtarından kapadım tekrar açmaya çalıştım açılmadı söktüm taktım yanmadı işte ilginçlikler buradan sonra başladı öncelikle 3lü priz ucunda topraklama vardı ama anahtarda ve adaptörde olmadığı için topraklamayı devreye bağlamadım bunu belirteyim
o anda yanan ışıklar ve üzerinde cihaz bağlı prizler hala çalışıyor ama bazı priz ve ışıklar yanmıyor işin en ilginç kısmı ise trifaz şofben çalıştıktan kısa bir süre sonra yanmayan lambalar yanıyor ama sürekli bir yanma değil dalgalı ışık veriyor ve şofben kapandığında yanmıyorlar yine şofben de tam verimle çalışmıyor sigortalarda hiçbir problem yok zaten şofben çalışırken herşey çalışıyor problem nerede olabilr başlığı doğru yere mi açtım bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba.Sonuçta çok akıl almaz bir problem değildir bence bu durum.Tam temas etmeyen,teması iyi olmayan nötr noktasındaki bir nötr bağlantısının veya buvat,sigortalardaki bir bağlantının,3 fazlı şofbenin fazla akım çekip orayı tetiklemesiyle (Bağlantıyı yeniden canlandırmasıyla) gevşek olan nötr ucunun iletimini sağlaması,o anda nötr ucunun bu fazın tekiyle gelip evde tekrar buluşmasıyla yanmayan lambaların tam da temas etmeyen zayıf bir bir geçişle,dalgalı da olsa yeniden yanmasıdır kanımca.
Burada trifaze şofben oldukça yüksek güç (Amper*volt=güç) çeken ve bağlı olduğu devreyi çok zorlayıcı olan bir yüktür bilindiği gibi.Diğer bir şekliyle söylenirse de,gevşek veya geçip geçmemekte tereddütlü olan,çok zayıf noktaları canlandırıp iletir hale getirmiş göründüğü kadarıyla.Bakın,ayni durum forumda nötr yerine zayıf toprak hattını nötr yerine yalnızca kullanan bazı tüketicilerin,şofben gibi fazla yük çeken cihazlarında da benzer şekliyle de oluşmuştu,yani zayıf yüklerde (LED lamba gibi) hiç cevap vermeyen,nötr yerine hatalı şekilde de kullanılan bu toprak hattı,çok kuvvetli yüklerde (Elektrikli şofben gibi) tam iletime de geçmişti.
Bu zayıf noktalar düğüm noktası olan nötr bağlantı barası zayıflığı,iletimsizliğinden olabileceği gibi,3 fazlı sigortaların buşon-altlık kısmındaki bir iletim zafiyetiyle,yine fazın normal zamanda iletime geçmeyip de,çok zorlayıcı olan yüklerde iletime geçmesi şeklinde bir varsayım olarak düşünülebilir.Yani sonuçta tüm bu 3 fazlı sigorta bağlantılarını,3 fazın tek tek gelip de üzerinden geçtiği ek yerlerini (Buvatları) ve nötr barasını da gevşek olma ihtimalini düşünerek,tüm kontrolleri ayrı ayrı yapmanızda yarar vardır.Kolay gelsin.