Malumunuz içinden akım geçen metel ısınır.zaten neredeyse tüm koruma elamanları bu özellik göz önüne alınarak üretilmiştir.Aşırı akım roleleri bu yüzden termik diye adlandırılıyor.
Merak ettiğim omik akım.indüktif akım ve kapasitif akımın aynı ısıl etkiyi yaratıp yaratmadığı ve frekansın etkisinin ne olduğudur.Şöyleki:
1=aynı ortam şartlarında aynı marka ve karakterde 3 otomatımız var.1.10A omik akım 2.10A indüktif akım 3.10A kapasitif akım bu durumda10Alik sigortalar aynı anda mı atar?Farklı zamanlarda atıyorsa farkı sağlayan nedir.Oransal olarak mı etki etmektedir.sabit bir katsayı var mıdır?
2=Neredeyse tüm cihazlar50hz gözetilerek tasarlanıyor.(60hz ülkeleri hariç)herhangi bir motoru 50hz yerine 35hz de çalıştırdığımızda termik şalterin akım ayarını değiştirmelimiyiz.olabilecek etki sadece ısıl etki midir? yoksa manyetik bir etki mi söz konusudur?
merhaba
akım ve frekans kullanılan devre elemanına göre bir biriyle ilişkilidir
örneğin kondansatörler frekans arttıkça devreden daha fazla akım çeker
bobinlerde frekans arttıkça daha az akım çeker.çekilen bu akımı
taşıyan iletkenlerin kesitleri üzerinden akan akıma dayanmalıdır.
bir iletkenden geçen akımın indüktif veya kapasitif yada omik olmasının
önemi yoktur.eğer iletken ince ve akım büyükse iletken ısınır.
frekans artıkça iletkenin direncide artar 10cm kablo bile büyük dirence sebeb olur.yüksek frekanslı akımlar daha kısa ve geniş yüzeyli iletkenlerle iletilir
50-60 hz çok düşük frekanslardır bu sebebten uygun gerilim düzeyleriyle
çok uzaklara iletilir.
motor sürücülerinde eğer çok fazla parametre değişikliği yapılmamışsa
genelde doğrusal voltaj/frekans oranıyla çalışırlar frekans arttırıldıkça
uygulanan gerilimde sürücü etiketinde max çıkış akımı belirtilmiştir
bu akımı belirleyende motor ucundaki yüktür.
kolay gelsin