akarsudan elektrik elde etme

Katılım
4 Haz 2014
Mesajlar
292
Puanları
6
Yaş
48
Yayla evimin 30 mt altında akarsu var çarka arba dinamosu bağlasam 1-belli bir devir şartmı 2-bu mesafeden kablo uygunmu3-dinamolar düzenli voltaj verirmi 4- akü kullanmadan direk kullanılırmı sadece 12 v dc (led aydınlatma ve araç tv telefon şarjı)kullancam toplam5A gibi yardım lütfen kışın solar panelden verim alamıyoz hava hep puslu jel akület pahalı bu dahaiyi olcak sanki
 
Bu gelen volyajı solar regülatöre bağlasam nasıl olur
 
dinamodan aldığın dc akımdır ve devire göre değişir regülatör kullanmadan da yapabilirsin. ama istikrar sağlar mısın bilemem ledler nazik elemanlardır voltajın dalgalanması ledin ömrünün azalması demektir.
 
bu işin %70 cesarettır yaparım de gır bak goreceksın istedığını elde edersın önce suyun debisini hesapla hesaplattır ona gore dinamo al dınamo devrını kullanacağın elektriğe gore ayarlaman lazım örnek 150 waatt kullanıyorsan ona gore devirı ayarlaman lazım 150 watt guç kullanmazsan voltaj yukselır cıhazlarına hasar verır o bolumu bilen bırıne yaptır bence ama o iş olur hemde zevk alırsın sanırım karadenız bolgesındesın lazların şimdıye kadar durduğu hata
 
@tekin126 araba şarj dinamolarında yüksek devirde çalıştıklarında ürettikleri fazla eletrik gücünü harcalamaları için resizstans olduğunu duymuştum!Sen böyle bir şey biliyormusun?Gerçi bende duydum bunu!
 

Araba şarj dinamolarında rotorda da statorda da sargı vardır. Rotora uyartım voltajı uygulanır. Devir arttıkça kontrol kartı uyartım sargısına giden voltajı düşürerek çıkış voltajını sabit tutar. Rezistans yoktur.

Rezistans uygulamasını yada sunni yük uygulamasını rüzgar alternatörlerinde gördüm. Aküler dolduğunda gücü sunni yüke vererek yüksek devire çıkmasını engeller ayrıca aşırı şarjı önler.

Kolay gelsin.
 
Nette12volt8/10 amper dinamo buldum190/200 devirde bu işimi görür herhalde devride kasnak veya büyükküçük dişliyle ayarlarım
 

1- Araba dinamosu bağlarsanız ( araç şarj alternatörü ) Devir önemli değil. Çünkü arabalarında devri değişkendir. Ancak bu noktada sadece araç alternatörü yeterli gelmiyor. Alternatörün çalışması için akü ve yanında konjektör de denilen kontrol parçası gereklidir. Bu üçünü kullanırsanız düzenli 12 - 13 volt civarında voltaj alırsınız. Konjektör alternatörün uyartım sargısını indüklediği için kullanılmadan sadece alternatör Elektrik üretmez. Bu nedenle araç alternatörü akü ve konjektör üçlüsü olmak zorundadır.

2- 30 metreden voltajı uygun çaptaki bir kablo ile taşıyabilirsiniz.

3- Dinamo derken DC motorlardan bahsediyorsanız değişken devirlerde değişken voltaj alırsınız. Bu voltajı düzenlemek için bir düzenleyici regülatör devresine ihtiyacınız var.

4- Akü kullanmadan derseniz olay biraz zorlaşıyor. Düzgün voltaj alabilmeniz için bu sefer suyun debisi ve alternatör yada dc motorun devrini kontrol etmelisiniz. Yada değişken çıkış voltajını sabitleyen devre kullanmalısınız.

Eğer bana sorarsanız araç alternatörü bir akü ve konjektör devresi kurup kullanabilirsiniz. Bu uygulamayı benim memelekette Almanya^dan gelen bir abimiz yaptı ve şu an kullanıyor. Tv mini buzdolabı ve aydınlatmasını bu sistemden çalıştırıyor.

Bu uygulamada ilk başta devri tutturmak için yaptığı değirmeni bir kaç redüktör vasıtası ile alternatörü uygun devre çıkartmak zorunda kaldı. Zincir ve dişli sistemi kullanarak yaklaşık 2 metre çapındaki bir su değirmeninden elde ettiği hareketi dakikada 2500 devir gibi bir devre çıkarttı. Sonra bunu araç alternatörüne uyguladı. Bu şekilde enerjisini üretti.

Kolay gelsin.
 
çikiş voltajını çeşitlı çıkış guçlerınde dengelı tutmak için bir örnek servo motorlu regulator prensıbı çalışan bır devre ıle uyartım gerılımını vermek gerekır bu benım fikrım dişlireduktor lerle yapılırsa sabıt guçte voltaj sabıt kalır devrede bir ampul patladığını varsayalım sistemın gucu 250 watt farzedelım 100 wattlık ampul patlarsa çıkış voltajı 220 voltken 250-270 volt olur
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…