Akulu araba (ford ranger) motor degisimi



En basindan beri gostermis oldugunuz ilgi icin tesekkurler .

verdiginiz devrede kullanilacak mosfet max.50w kaldiriyor madem bu kadar ugrasa giricem rs570 35000 rpm bir motor takayim diyerek bir dusunceye sahibim .

Urunun aex linki

aklasik olarak 65w ve stall akimi 50a ya kadar cikiyor. Ki buz10 mosfetin kaldirabilecegi bir yuk degil diye tahmin ediyorum.

Buradaki kaygisiz in yaptigi basit devreyi daha once hurdaliktan aldigim araci toplarken uygulamistim basit , guzel ve herhangibir sorun Cikarmamisti

Kaygisiz basit devresi

Soft start devresinide yine ayni baslik altinda
Mehmet mumtaz in bahsetmis oldugu soft start devresi ile tamamlamak istiyorum.

Mehmetmumtaz soft start devresi.

Butadada kullanilan İRFZ46n mosfeti de max 53a cikis verebiliyor. Yuk altinda sorun cikarmasin bize diye dusunuyorum.

Akuler hakkindada firmadan geri donus aldim farkli bi marka gondereceklerini soylediler .

Edit > devre semasi linki
 
Son düzenleme:
Yalnız bir düzeltme yapmak gerek sanırım yanlışlıkla yazdınız, devre Sn. @kaygısız a ait Fevzi beyin değil.
 
Duzeltildi kusura bakmasinlar ufak bi hata .

Mosfet konusunda 50A cikis yeterlimidir?
 
Motorlarınız veya başka deyişle akülerin akımı (anlık verebileceği max akım bilinmelidir) bunu belirler, verilen amperin üzerinde çıkış alamayacağına göre ekstra masrafa gerek yok.

Eldeki verileri formüle girince çıkan değer 55w / 12v = 4,58A.
 
Tesekkurler en kısa zamanda devre ve motorlar icin calismalara basliyorum . Ay sonuna yetismez ama yil icinde bitiririm gibime geliyor .
 
Tekrar konuyu guncelleyim dedim .

Akuleri iade ettik 4 ad orion 12v 7 ah aki soyledik .

Cin den siparis ettigim 2ad 12v 35000rpm rs570 motor elimize ulasti.

Hemen kontrol kartina takip denedik sonuc yine husran . Bende bunun istune kontrol kartini iptal edip direk kablolama ile @kaygısız in devresini uyguladik direk akuye baglanti . Cekilen akim yuksek . Oyle ki gaza basildiginda arabanin ses devresi acilip kapaniyor. Ustune eklemis oldugum ledler sonuyor.

Dertsiz basimiza dert aldik diye dusunuyorum .
Bu fazla akim cekilmesini dengelemek icin bir cozum oneriniz var mi ?
 
100n 07 mosfetler geldi yanliz biz arabayi manuale cevirdik balakim firsat yada kendimde onunla ugrasacak taakat bukursam biraz daha ugrasabilirim.

yuksek akim cekmesini engellemek icin devre girisine yuksek degerli bir kondansator baglasam biraz olsun cozum olur mu ?
 
Gözünüz aydın, soft start yapmayacak mıydınız? Tek çözüm bu.
 
Gözünüz aydın, soft start yapmayacak mıydınız? Tek çözüm bu.

soft starti biraz erteledim. Ama yarin parcalari bulabilirsem olur gibi geliyor.

nedenine gelince;

Cekilen akim o kadar yuksek ki sonradan bagladigim 1w toplam 12 ad power led bile gaza dokundugu anda kapanip aciliyor. Aracin controller uzerinden zaten kumanda edemiyoruz cunku bu sefer mosfet kaldirmiyor.controller acilip kapaniyor. En iyisi duz baglayarak controlleri iptal etmek olarak dusundum.

sonucta araci hareket ettirmek 1. Onceligim.

bunun icinde aslinda bi kac fikrim var ama sizinde tavsiyeleriniz gerekli .

2 ad 65w motora kutupsuz yuksek degerli kondansator ve her aku basinada ayri ayri yuksek degerli kondansator baglamak gibi bir fikrim var . Maliyetsiz yontem diyebiliriz.

Nedenine gelince akulerin max. Anlik akim degeri 4ah .
4x12v = 48w max. Cekebiliyorum . Bu da anlik tuketimi karsilamiyor .( Stall da cektigi akim 88w gibi bir rakam) kondansatorlerle biraz olsun rahatlatirim gibi bir dusunce var aklimda .

Bu arada bir parantez acayim 12v12ah akuler yaklasik 9ah gibi anlik degere sahipler ki aslinda devreyi beslemeye yeter . Bende 4ad 12v 7ah aku var .
Anlik 4ah cekebildigim icin devreyi besleyemiyorum

yada en abartili olarak 1 yada 2 faradlik ses sistemlerinde kullanilan kapasitor ile devreyi beslemek .

sizce fikirlerinize dayanarak kullanmam gereken kondansator degerleri nedir?

2ad 12v 65w motorlara paralel baglanacak kutupsuz kondansator degeri ne olmali ?

4 ad akü baslarina parallel baglanacak kondansator tipi ve degeri ne olmali ?


edit : nette gezinirken yabanci bir kaynakta 24v bir guc kaynagi devresini beslerken gerilim x 2 yada x4 bir kapasitor secilmesinin ve kapsite olarak da 4700uf nin yeterli olacagi yazilmis . İlk tercihim 63v 4700uf degerinde 4 ad aku kutup baslarina .
Yine bir edit;

soft start devresinde 2.2mf kondansator var 4700uf den buyukmu kucuk mu kapasitesi aklim karisti ? fazla akim cekmesine yardimci olur mu ?


27/10/2019 da temin edicem biraz gec oldu ama .

bu arada sıradaki projem de hazir

ogrenilecek cok sey var
Motor girisine kutupsuz polyester kondansator ve 4 akununde uclarina elektrolit 63v 4700uf kondansator bagladim . Sarj konusunda ve anlik akimlarda gozle gorulur iyilesme var.

Soft start devresinin komponentlerini temin ettim. Devreyi kurup uygulamasi kaldi. Soft startida uygularsam tahminime gore sorunlari bitirmis olacam.

ama icimde uhde kalmasin diye 3-4f kapasitorlerden arakadaslardsn bulabilirsem cikma birtane ayarlaamyi dusunuyorum .
 
Son düzenleme:
İyi aksamlar .

soft start devresi icin bilesenleri aldim ama 1mohm pot bulamadim . Onun yerine 1mohm saniyorum 1/4w direnc aldim .
Bilesenleri nas lehimleme lazim cikaramadim

G D S ayakkari hangisi ? Hnagi ayaga ne bagliyacam cozemedim basit bir sekilde cizip gosterebilecek olan var mi ? Direk lehimleyip motora baglayim .

bu arada aku konusunda son kararim 12v 22ah jel aku takip yuksek amper degerini de bu sekilde asmak istiyorum fakat hic bir yerde anlik maximum desarj degerini bulamadim .
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…