Alüminyum Sargı, Bakır'a Çevrilirse

aksoylar

Üye
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
271
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaşlar elimize gelen motor küçük güçte bir motor tahminen 0,25 veya 0,37 kw herhalde, etiket bilgileri yok...bu motor beyaz elüminyum ile sarılmış biz bunu bakır ile sarmak istiyoruz ne gibi değişiklik yapmak gerek acaba, yani sipirde veya kesitte nasıl bir değişiklik omalı
 
spir sayısında değişiklik yapmanıza gerek yok tel çapını yazarsanız yardımcı olurum size
 
Slm , Arkadaşım Sağlıklı bir yaşam hayırlı günler .

Transformatör sarımında bir çok ince hesapmala gerekiyor bu hesapları yapan kullanışlı bir program bir çok hesapma yapabiliyor

Serkan SATUK`un Hazırladıgı Karışık Trafo hesaplarını Kolayca yapan Güzel bir Program

Trafo Hesaplamaları

Nüve Kesit alanı
Orta ayak kesit alanı uzunlukları
Primer sargı sarım sayısı
Sekonder sargı sarım sayısı
Primer sargı iletken çapı
Sekonde sargı iletken çapı
Pencere yüksekliği
Pencere genişliği
Makaranın içten içe yüksekliği
Bir kattaki primer sarım sayısı
Bir kattaki sekonder sarım sayısı
Primer sargının kat sayısı
Sekonder sargının kat sayısı
Primer sargı yüksekliği
Sekonder sargı yüksekliği

Trafo Hesaplama programını Buradan indirebilirsiniz
Alıntıdır...
********************************************************
Bobin tasarımı için bobin program

Ferit Trafo Hesaplama Programı

Nüve Ferit Hesapmala Programları

Trafo, Tel Hesaplayıcı Program (excel formatında)

Transformer Calculation EI Seri için Hesaplama

Trafo Hesaplama Programı Tromatik
Alıntıdır .
************************************************************************
Bir iletkenin direncini etkileyen faktorler
Alıntıdır.


İLETKEN ÖZİLETKENLİK ( k)
Gümüş: 62.5
Bakır: 56
Altın: 44
Alüminyum: 35


İLETKEN ÖZDİRENÇ (ρ)
Gümüş: 0.016
Bakır: 0.017
Altın: 0.023
Alüminyum: 0.028

İletkenlerin özdirençleri:
Bu tablodaki değerler, iletkenlerin oda sıcaklığındaki (20 C) özdirençleridir. Özdirenç değerleri genellikle 20 derece için verilir. Direnç gibi sıcaklıkla değişebilen bir değerdir.Özdirençle iletkenlik ters orantılıdır. Peki bu özdirenç kavramı nasıl ortaya çıkmış???
Uygulamada metallerin birim boyda ne kadar direnç gösterdiği bilinmek istenmiş ve bu kavram ondan dolayı ortaya çıkmıştır.

NOT: Yukarıdaki yazılı değerler saf haldeki değerlerdir.
Alıntıdır.

Sayğılarımla...
 
Mevcut motoru söktüm sardım A.S. Değerleri Çap. 1x0.90 sipir 42_43_45_46 ben ise bunun yerine 41_42_43_44 attım Y.S. değerleri Çap 1x0.50 sipir 17_24_26_105 yine bunun yerine 17_23_25_100 attım...bu durumda ne gibi bir sıkıntı yaşanır...
 
Mevcut motoru söktüm sardım A.S. Değerleri Çap. 1x0.90 sipir 42_43_45_46 ben ise bunun yerine 41_42_43_44 attım Y.S. değerleri Çap 1x0.50 sipir 17_24_26_105 yine bunun yerine 17_23_25_100 attım...bu durumda ne gibi bir sıkıntı yaşanır...

Elektrik motorları hakkında teknik bilgi ?
Motorlarda sipir sayısıyla oynamak iyi bir işlem değildir.
Trafolarda sipirlerle oynayıp gerekli ayarlama yapılabilir.
Fakat motorda sipir sayısı değiştirmek motorun fiziki güç kalibresini zayıf kılar. rotordaki sargılar sarım saçlarının kalınlık ve çapları ayarlanarak fiziksel yapıları oluşturuluyor. sarım sayısı sabit olmalı , fakat teyoride doğrudur.
Uygulamada ise kısa süreli bir verim alınır sonrasında oluşacak sonuçlar.
Aşırı amper çekimi, motorun fazla ısınarak kavrulması, gibi sonuçlar yaratır. Motorun ne kadar yük altında kullanılacağı ve çalışma saatinide göz önünde bulundurarak bu işlemi yapmanızı öneririm kolay gelsin .

Alıntıdır.

Saygılarımla...
 

Ekli dosyalar

  • sarim.rar
    4 MB · Görüntüleme: 51
sipir sayılarını degiştirmeyip tel capını 0.05 oranında düşürseydin daha uygun olurdu
 
Mevcut motoru söktüm sardım A.S. Değerleri Çap. 1x0.90 sipir 42_43_45_46 ben ise bunun yerine 41_42_43_44 attım Y.S. değerleri Çap 1x0.50 sipir 17_24_26_105 yine bunun yerine 17_23_25_100 attım...bu durumda ne gibi bir sıkıntı yaşanır...


sipir sayılarını degiştirmeyip tel capını 0.05 oranında düşürseydin daha uygun olurdu

Slm , Sağlıklı bir yaşam hayırlı günler.

yıldız_yıldız arkadaşın dediği gibi sipir tel çapını düşürmen , nedeni ise bakır alüminyüma göre iletkenkenliği daha fazladır.

İLETKEN ÖZİLETKENLİK ( k)
Gümüş: 62.5
Bakır: 56
Altın: 44
Alüminyum: 35

İLETKEN ÖZDİRENÇ (ρ)
Gümüş: 0.016
Bakır: 0.017
Altın: 0.023
Alüminyum: 0.028

Sayğılarımla....
 
bende bobınajcıyım bu dedıgnız basımıza geldı telı yuzde 18 dusurp sarın sıpırle oynamayın BASIMA GELDI BOYLE HESAPLAYIP SARMISTIM NORMAL CALISIYORDU
 
Motorun normal çalışmasından kasıt fıldır fıldır dönmesi ise bu herşeyin normal olduğuna dair bir kanıt olamaz . Normal veya tam yük değerlerine yakın yüklerde anormal akımlar çekmiyorsa o zaman herşey normal denilebilir. Bu konularda deneme yanılma yapmak yerine orjinal halinden hareket etmek her zaman daha doğru sonuç verir ; bunlar sonuçta ince hesaplarla yapılan sarımlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,684
Kullanıcılar
452,504
Son üye
davut111

Yeni konular

Geri
Üst