Merhaba.Bizde de renault fluence modelinde elektrikli bataryası kiralanabilir versiyonuyla elektrikli araç (EV) segmentinde tüm Türkiye'de satışa sunulmuştu biliyorsunuz.Ama bu tür yatırımları yapılmadan önce,şarj dolum istasyonlarının alt yapısının inşa edilebilmesi,devlet tarafından sıfır emisyonlu araçların,ilk satın alıştaki ötv değerinin mümkün olduğunca,bu tür çevreyi kirletmeyen araçlar için mutlaka da çok aşağıya çekilebilmiş olması,halkımızın da elektrikli araç kullanımında,tüm mevcut tabuları yıkacak şekliyle,eski geleneksel alışkanlıklarından vazgeçip,bu yeni otomobil standardını tereddütsüz olarak,çok daha kolay benimsemesi biraz da araba maliyetinin düşüp,fiyatların daha da aşağı inebilmesiyle doğru orantıda artacaktır kanısındayım.Üstelik yalnızca da fluence modeli bazında değil,diğer çeşitli markaların da önceden başbakanımıza verilen sözler dahilinde üretimi prototip aşamasında gerçekleştirilip,uygun bir olurun,kamuoyundan ve devlet büyüklerimizden gelmesi durumunda,anında seri üretimine geçmeyi hazır bekleyen birçok modeli de hazırda beklemektedir.(Fizibilite=yapılabilirlik durumları tamamlanmış,uzun yolda lityum-iyon batarya ile kullanım testlerinden başarıyla da geçmiş,prototip aşamasında halihazırda da bekletilen)
Yabancı kaynaktaki bir segmentte benim bu konuda netten de tanıyıp bildiğim tek iyi marka ise sadece "Tesla Roadstar" spor modeli idi.Yanızca bu modelin daha birkaç yıl öncesine kadar en mükemmeli,şimdiye kadarki yapılanın da en iyisi olduğuna inanmıştım.Ama el elden üstündür derler,teknolojik iyileştirmelerle,geliştirmeler ve iyileştirmelerle (Ar-Ge ile) firmalar her an için bu konuda çok iddialı oldukları ürünlerini,sürpriz ataklarını da bize önümüzdeki yakın günlerde kolayca da gösterebilirler.Bunu da kabul etmemiz de lazım.Kolay gelsin.Saygılarımla.