Alternatör gereksinimi

M.ismet

Üye
Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
54
Mrb arkadaşlar.

resimlerini eklediğim 51 model motosikletimde 6V luk bir şarj dinamosu var. dinamoda tek yastık var. 6 volt olmasının yanısıra yok konjektörüydü yok kömürüydü yok 6v ampul derdiydi vs vs. sıkıntı veriyor. ayrıca bu motosiklete 12v Elektronik ateşleme eklemek istiyorum .

Dinamonun Klasik görünümünü bozmamak için dinamo kovanının içine çeşitli DC motorlar yerleştirip Elektrik almayı denedim ancak bulup uydurabildiğim DC motorların hiçbirisi istediğim devirlerde aküyü şarj etmeye yetecek yeterli voltajı vermedi. (12V akü kullanmak istiyorum) motorun rölanti devri 1000 d/d bile değil.
Bulduğum DC motorların sabit mıknatıslarını neodymium mıknatıslarla değiştirmeme ragmen istediğim randımanı alamadım.

Bir süredir internet ortamında step motorları inceliyorum ve sanki uygun bir step motor bulup bobin sargılarını alternatör sargısı gibi bağlayabilirsem işe yarayacak gibime geliyor.

Aklımdaki diğer fikir de şu ; mevcut dinamonun kollektörünün ölçüsünde neodymium mıknatısları dizeceğim yeni bir kollektör yapmak , deneme/yanılmayla yastığın tel ve spirlerini ayarlamak ? çıkışada bir regülatör rectefier eklemek ???

Alternatör konusundan anlayan arkadaşların Bu konu hakkında bilgi ve düşüncelerini rica ediyorum.

Herkese iyi forumlar.
 

Ekli dosyalar

  • g3l-1941-04.jpg
    21.2 KB · Görüntüleme: 24
  • g3l-1941-07.jpg
    26.6 KB · Görüntüleme: 22
  • g3l-1941-08.jpg
    21.3 KB · Görüntüleme: 23
  • g3l-1941-11.jpg
    23.7 KB · Görüntüleme: 24
  • R0040740-small.jpg
    61.9 KB · Görüntüleme: 23
  • Exploded-E3-dynamo.jpg
    299.3 KB · Görüntüleme: 22
  • Image1.jpg
    51.4 KB · Görüntüleme: 24
  • dynamoCU.jpg
    83.6 KB · Görüntüleme: 22
  • kollektör.jpg
    42.2 KB · Görüntüleme: 22
Sorunuza cevap veremiyeceğim ama soru sorma şekliniz takdire şayan ve gençlere ders niteliğinde , kolay gelsin, iyi çalışmalar.....
 
Bu durumda yapacağınız en iyi şey hurdacılara bakmak olabilir. Elinizdekine en yakın ölçüde bir alternatör arayacaksınız. Ayrıca Bostancı sanayi sitesinde bir alternatörcü var. Oradan da bakabilirsiniz. Bir diğer seçenek te internet üzerinden aramak. Mesela aşağıdaki linkteki gibi uygun parçaları alıp birleştirmek gibi.
http://tr.aliexpress.com/item/YZF10...52&btsid=4a8b63a3-5edd-46eb-8e92-13ffdc9eb110
 

Teşekkür ederim ilgin için dostum , ancak 1. istanbulda yaşamıyorum (mersindeyim) 2. dinamonun çapı belli ,80mm filan. hiçbir otomobilin vs istediğim çapta alternatörü yok. linkteki alternatör yeni model motosikletlerden birine ait ve onun dışında ayrıca mıknatıslı volant var.Bu tip alternatörler krank başına bağlanıyor. benim krank başına böyle birşey takabilmem mümkün değil . tekrar teşekkürler
 
O sadece bir örnekti. Benim demek istediğim komple revizyondan geçirmek. Zaten yerine birebir uyacak bir şey bulamazsınız. Yerine uydurabilecek alternatörlerden bahsediyorum. Gerekirse kaplin çıkarılır yerine dişli bağlanır veya zincirliyse zincir dişlisi bağlanır. Mersin'de de alternatörcü vardır.
 

gÜZEL KARDEŞİM SEN YAZ

Güzel kardeşim ilgine tekrar teşekkür ediyorum ama sen yazımı okumamışsın. Dolayısıyle derdimide anlamamışsın. Ben tam 30 senedir ingiliz klasik motosikletleriyle uğraşıyorum. revizyon etmeyi bende biliyorum , hatta o dinamonun revizyon kiti satılıyor ingilterede, almasını da biliyorum. Benim derdim o 80mm lik yere bir alternatör uydurmak yada oraya göre yeni el yapımı bir alternatör yapmak. neyse tekrar teşeükürler ilgine ancak artık ilgilenmezsen sevinirim
 
Alternatör yine 6 volt kalsın araya uygun amperde step up devre ile 12 v ta yükseltip kullanın.
Step up devreler yurtdışı sitelerde mevcut.
 
Alternatör yine 6 volt kalsın araya uygun amperde step up devre ile 12 v ta yükseltip kullanın.
Step up devreler yurtdışı sitelerde mevcut.


Dostum tavsiyen üzere step up converterleri inceledim ancak incelediğimde kafam karıştı.

mesela birinde giriş voltajı 4.5V-32V
çıkış voltajı 5V-42V

diyor.
ve incelediğim step up devrelerin neredeyse tamamı bunun gibi değişken voltajlı.
giriş voltajının değişkenliğini anladım tamam ancak benim akyü şarj etmem için 13.8v -15v gibi sabit bir voltaj lazım gibi. cıkış voltajı 5v olsa işime yaramaz , 42v olsa , o da çok fazla.

Aküye takınca dengeler mi dersiniz nedir bunun mantığı bilgilendirebilirseniz sevinirim
 
Giriş voltajın mesela 6 v çıkış voltajını trimpot denen ayarlanabilir bir şey var ordan istediğin çıkışa ayarlıyorsun sadece voltajı artırınca
amper düşüyor bunun terside var voltajı azaltan o zaman amper artıyor ben aldım internetten dc voltaj yükseltici yaz çıkıyor
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…