bence bu konu gereksiz yere uzadı. anladığım kadarı ile elektrik altyapınız pek yok. en iyisi elinizdeki alternatörü bir oto elektrikçisine götürün. size gerekli bağlantıyı yapıp versin.
son olarak şunu ilave edeyim: alternatörün devir hızı değiştikçe ürettiği voltaj da değişecek (bisiklet dinamosu gibi düşünün). bunun önüne geçmek için eskiden konjektör denen bir aparat kullanılırdı. bu aparat sayesinde alternatörden sabit bir gerilim alınırdı. şimdi bütün arabalar beyin denen bir çeşit bilgisayar kullanıyor. konjektör piyasada halen var mı bilmiyorum.
Demek istediğim starter olmasına gerek varmıdır alternatörün çalışması için nasılki şu anda işlem yapamıyorum akü olmadan starter olmadan alternatörün besleme kaynak yerine direk 12 v verdiğimizde iş görürmü asıl merak ettiğim o şu anda devir aldiğı zaman alternatör starter olmadanda üretim yapmaya başlarmı aktif olurmu yani ? Belli bir aşamaya geldi zaten ama alternatör üretim yapacak motor daha elime yeni geçti ve araç alternatörü kullanmak mantıklı geldi ama araç alternatörü ile daha önce hiç çalışmadım bilmediğim bir sistem daha doğrusu eksik olduğum yerlerde yardımcı olduğun için teşekkürler sonuçları denedikten sonra kesinlikle tartışırız nerede ne yanlış ne doğru ama bunu öğrenmek için denemek şart 150 amper akü şart diyorsun yani minimum...
bence bu konu gereksiz yere uzadı. anladığım kadarı ile elektrik altyapınız pek yok. en iyisi elinizdeki alternatörü bir oto elektrikçisine götürün. size gerekli bağlantıyı yapıp versin.
son olarak şunu ilave edeyim: alternatörün devir hızı değiştikçe ürettiği voltaj da değişecek (bisiklet dinamosu gibi düşünün). bunun önüne geçmek için eskiden konjektör denen bir aparat kullanılırdı. bu aparat sayesinde alternatörden sabit bir gerilim alınırdı. şimdi bütün arabalar beyin denen bir çeşit bilgisayar kullanıyor. konjektör piyasada halen var mı bilmiyorum.