alternatörde güç düşmesi

bu arada alternatörümün sıcaklığı da 40 derece civarında yani aşırı ısınma da olmuyor
fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim
 
sn from denizli
24 saat de 750kw dan 680 kw ta kadar düştüğünüzü,durdurup tekrar çalıştıdığınızda normale döndüğünüzü söylüyorsunuz.altarnatör sıcaklıklarınızda gayet iyi.sizin altarnatörle hiçbir sıkıntınız yok.belli bir sıcaklığa ulaşmış altarnatörü kısa süreli durdurup çalıştırmakla verim değişikliğine uğraması mümkün deyil.tecrübeme dayanarak tekrar söylüyorum ızgaralarınızı gözden geçiriniz.gerekirse ızgara alanını büyütünüz.bu arada imalat hatasıda olabilir. kolay gelsin.
 
Düşü 22 metre olduğuna göre Kaplan Turbin kullanıyor olmalısınız.
Turbin Blade Pozisyonunu görebiliyormusunuz. Tam açık (su debisinden max fayda görebilecek pozisyonda) olup olmadığını kontrol ediniz.
ÇAlışma anında blade pozisyonunda değişimin olup olmadığını kontrol ediniz.
Yağ sızıntısı varmı ?
Turbin Blade lerinde Pozisyon değişimini sağlayan hidrolik yağın (mineral yağ) eksilip-eksilmediğini kontrol edin.
Yağ eksiliyorsa (Leakage Problemi) keçelerde sorun var demektir.
Blade max açıklıkta değilse Düşü ve debi optimal değerde olsa bile güç düşümü yaşanabilir.
Çünkü mevcut gücü Turbin şaftına yeterince iletemez.
Ayrıca Kavitasyon olup olmadığını, kavitasyon nedeni ile aşınma olup olmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir.
 



bu yorumu dikkate alın bence ,kanat acıları zamanla değişiyor olabilir .Eğer sorun yok diyorsanız ; kw metrenizi kontrol edin sayac ile karşılaştırın, kablaj kontolü (gerilim trafosu -akım trafosu)
eğer oradan da cıkmıyorsa problem manyetik diyorum , tekrar sarım , sac paket yenilenmesi diyorum bunlarda pahalıya patlar .
 
türbin kaplan değil francis tipi türbin pervanesi direk alternatör miline bağlı yatay yani arada redüktör kaplin vs hareket transfer bişe yok watmetreye gelince analizörden okuyorum alternatör 1 ayrı 2 ayrı ve ikisinin toplamı ayrı analizörden ve ayrı akım trafolarından ayrıca sayaç endekslerindende aldığım sonuç aynı yani okuma hatası yok
birde ayrıca şunu sormak istiyorum
alternatörün klemens kutusu bu tarafta değilde öbür tarafta( yani tesisat döşenirken dikkat edilmemiş) kablo klemens kutusundan çıkıyor alternatörün üstünden geçiyor üzerine demirden muhafaza yapılmış bir şekilde sonra bu tarafa geliyor yani klemens kutusu bu taraftaymış gibi
bu kablodan geçen yaklaşık 600 A akımın etrafında oluşan manyetik alan alternatör gövdesinden geçip saclara ulaşıp saclardaki manyetik akıyı bozuyor olabilirmi eğer böyle olsaydı saclarımda ve dolayısıyla alternatörümde aşırı ısınma olurdu diye düşünüyorum
ben şahsen böyle bişeye ihtimal vermiyorum ama denemdiğim yöntem danışmadığım kimse kalmadı
 
güç alternatörden dolayı kayba uğramaz sizin mekaniksel bir probleminiz var birde yükleme havuzu seviyenizde ki su seviyeside önemli bir faktördür düşü metrajınız azalırsa kayıplar olur maksimum güç alamazsınız yüksek düşülü bir santralde 10 cm lik bir düşü farkı bile güce etki ediyor bunu gözlemledik. debi aynı ama havuz seviyesi azaldıkça verimde azalıyor
 
yok ya düşü de max. hatta dolu savak çalışıncaya kadar yüksek olsa da aynı ilk başta yüksek sonra düşüp gidiyor artık bende 12 saatte bi türbinleri sırayla devreden çıkarıp tekrar devreye alıyorum 2 türbini devreden çıkarmam ve tekrar devreye almam tam yüke çıkmam 13-14 dk. sürüyor ilk başta 805 kw kadar güç alıyorum sonra düşüp gidiyor 710-700 lere kadar. francis türbin verim karakteristikleri hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum
 
su basıncı da aynı değişmiyor 1,75 --1,8 bar

sn from_denizli
1,75 bar yükseklik karşılığı 17,5 metredir. 1,8 bar karşılığı 18 metredir.kuyruk suyu kodundan yükleme havuzu kodunu çıkardığınızda fark ne kadar?türbin ilk devreye alındığında kuyruk suyu düşük olur.haliyle net düşü yüksek olur.türbin yüklenince belli bir süre sonunda kuyruk suyu yükselir ve net düşü azalmış olur.net düşünün azalması gücünüzü etkileyecektir.bildiğiniz gibi hidro elektirik santrallarında güç üretimi suyun hidro gücünden faydanılarak yapılır.güç(kw)=1000.yükseklik.suyun debisi.randıman/102 altarnatörün güç kaybı yaptığını anlamanız için ikazladığınızda boşta çalışırken stator nüvesi ısınma yapmıyor ise sorun yok demektir. ayrıca gurubu durdurup ardından hemen devreye alınması hatta dönmesi durmadan devreye alıp gücün artması altarnatörün randımanı ile hiçbir alakası yotur. işin kolayı şunu yapabilirsiniz devrede olan gurubun yükünü parelelden çıkmadan ani olarak sıfırlayın tekrar yükleyin gücünüz artacaktır.çünkü neden? ayar kanatları ani kapatılınca cebri borudaki akan su kütlesi geri tepme yapıp ızgaralardaki çalakaları geri itecek su yolu biraz daha açılmış olacaktır.saygılar.
 

neden indüktif reaktif yüklemek istenilir. açıklarsanız çok sevinirim
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…