Ana sargı omaj değerinin yüksek olması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Konuyu sonuçlandırmak adına tekrar yorum yapıyorum. Eski mesajlarımı editleyemediğim için flood gibi olacak. Moderatörler düzenlerlerse sevinirim.
Arkadaşlar bu gün sağlam ve yeni sayılabilecek bir motor üzerinde test ettim. Bulaşık makinesi motoru üzerinde yaptığım omaj ölçümü ana sargının yardımcı sargıdan yine yüksek çıktı. Bu beni şu sonuca götürdü; aşağıda fotoğrafını eklediğim motorlarda Ana sargı omaj değeri yardımcı sargıdan yüksek.
Elimdeki motorları incelediğimde ise burçlardan su kaçağı olduğunu farkettim. Arıza ve nazlı çalışma sebebi ise buymuş. Ana sargı ve yardımcı sargı bağlantıları fabrika çıkışlı yapılmış ve Elektrik girişleri 2 soketli olan bu motorlarda durum bu. Bir arıza değil. Tamamen sargı ile ilgili bir durum.
Motorlar aliminyum sargı. Omaj değerinin yüksek çıkması ise daha performanslı olduğunu düşündürdü ancak yanılıyor da olabilirim. Bu konu ile alakalı bir video çektim. Youtube kanalımda yakın zamanda paylaşacağım.
 
Son düzenleme:
iddianız doğrulanırsa 40 yıllık ezber bilgilerimizi güncellememiz gerekecek. tabii motor üreticisi neden böyle bişey yapmış onu da öğrenmeliyiz. keşke motor etiketini de paylaşsaydınız ordan yürüyebilirdik.
 
" Bu da bu motorların çift yönlü dönebileceği manasına geliyor."
Her iki sargı omajlarının farklı veya eşit olması, onun, her iki yönde dönebileceği/ dönmesi için yapılmış olması dıye bir kural duymadım. Kontrol düzeneğini kurdukdan sonra, her monofaze motorda, yön değiştirilebilir.
Ana sargı tel kesiti yardımcı sargıya göre daha kalındır. Sargıya ulaşabilirsen, bunu teyit etmen ımkanı olur.
Acaba, , ana sargı ve yardımcı sargı, terımlerınde hemfikirmiyiz. Bildiğimiz terimler ile, sizin terim aynımı.
Kondansatörun baglı oldugu sargı; yardımcı sargıdır.
 
Son düzenleme:
Ana sargıdan bir uç Elektrik girişine bir uç ise kondansatöre giriyor. Yardımcı sargı ucu da kondansatöre giriyor. Ortak uç elektrik girişine gidiyor.
Sonuç: Elektrik girişi ana sargı ve ortak uç, kondansatör ise yardımcı sargı ve ana sargı.
Bu şekilde motor çalışıyor ve bir problem olmuyor. Umarım cevabımla hemfikir olmuşuzdur ya da olmamışızdır.
 
Son düzenleme:
Kodansatöre gidiyor dediğin ucun birisi kondansatöre, kondansatörün diğer ucu arka kapakda olması gereken , merkezkaç anahtar(piyasa adı, santrifuj anahtar)a gider. Anahtar dönuş, yardımcı sargıya gider. Bu kadar bilgi ile " konunun uzmanı olmamam ımkan yok..
 
Doğrudur hocam. O kadar bilgim yok. Bunu da öğrendiğim iyi oldu. Teşekkür ederim. Sonuçta kondansatör işini bir şekilde yapacak ve bunun için enerji alması lazım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…