Arıza yardım

icetrucker

Üye
Katılım
1 Ara 2015
Mesajlar
53
Puanları
1
Yaş
42
Merhaba.
Ilkin belirteyim, yenı üyesiyim forumun. Hatam olursa düzeltmenizi rica ederim.
Şimdi arıza bir iyonizer hava temizleyicisinde. Araçta yanlışlıkla 12v yerine 24v takıp çalıştırdım, ilk Elektronik ısınma kokusunu farkedip çektim. Sonrasında bir iki kez 12v la çalıştı ama kendiliğinden kapanmaya başladı. Ondan sonra çalışmadı bir daha, on off düğmesine cevap vermiyor.
Açıp baktım herşey normal görünüyor. Sizce hata ayıklamasında nerden baslamaliyim.
Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
 
On off anahtarı nın baglantı ları nere ye gidiyorsa entegre vb oraya saglamlık kontrolü yap
Birde devrenin enerji giriş baglantı larını bakır yolları Sigorta gibi kısımları kontrol etinizmi
 
Ilk fırsatta bakıp yardımına basvururum yine. Teşekkürler.
 

Merhaba.Öncelikle geçmiş olsun,ancak 12 volt giriş voltlu cihazı 24 voltta kullanmak için araçta 24/12 volt step-down (Düşürücü) dc-dc konverter (Çakmaklık girişi fişli) kulanmanız da gerekliydi,doğrudan 24 volt dc.'de kullanmanız hatalıdır,bundan sonrasında bu tür cihazlarda bu noktaya (Asıl orijinal voltajı korumaya) daha çok dikkat edersiniz.

Elektronik bir cihaza,örneğin entegreli,transistörlü bir radyoya siz % 100 bu voltajın daha fazlasını,yani 2 kat daha fazla voltajı uyguladığınızda,girişinde uygulanan bu voltaj, örneğin 24'ü 12'ye düşüren reg.entegre devresi bulunmuyorsa kesin iç yapısında transistör,entegre vb. devreler zarar görür.% 50 fazlasında ise çok kısa sürede de bozulmayabilir.Bence kısa sürelik iyonizer cihazınızın çalışması bozuk elemanın son defa çalışması da olabilir veya entegre,transistör,vb.çok hassas elemanlar bozulmadıysa eğer,cam Sigorta gevşemesi,içten atması,devre yolllarının aşırı akımla çok incelip de kopmadan önceki (En iyimser tahminle) son davranışı,vb. durumları da olabilir.

İyonizer cihazı havayı iyonize etmek için düşük 12 volt dc. yi kendi içindeki bir anahtarlama işlemiyle direk ac YG değerlerine getirir,ayrıca kaskat voltaj katlayıcılarla bu kat kat katlanıp ve tam dc'ye çevrilip YG'li dc. akımı olarak havayla direk temas edecek olan çok ince iletken uçlara aktarılır,çalışma prensibi genellikle böyledir.Arıza ararken arıza aradığınız bu cihazın öncelikle çalışma prensibini tam hatırlayıp arızalı transistör,kond.,direnç,entegre,vb.tam ararken bu prensip dahilinde arıza için bir fikir yürütmeniz de gerekecektir.Tekrar geçmiş olsun.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Açıp bir kaç foto çektim.
Işe yarar umarım. Yardımlarinız için çok teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 1449075938423.jpg
    33.8 KB · Görüntüleme: 21
  • 1449075957324.jpg
    41.2 KB · Görüntüleme: 21
  • 1449075973168.jpg
    47.2 KB · Görüntüleme: 22
  • 1449075996080.jpg
    33.6 KB · Görüntüleme: 22
İlk önce yapılması gereken yarı iletkenlerin devre üzerinden sökülerek sağlamlık kontrollerinin yapılması gerekiyor. Bu devrede 3 adet transistör var. Bu transistörler sağlammı ölçünüz.

Devrede çok aktif malzeme olmadığı için sorun ya transiistörlerde yada trafoda olabileceğini düşünüyorum.

Öncelikle transistörleri kontrol ediniz sonrasında transformatöre bakılacak.

Kolay gelsin.
 
Elektronikle aran nasıl, tr ölçebiliyor musun, düğmelerin altını da çek yolla.
 
Düğme altı fotosu.
 

Ekli dosyalar

  • 1449081504079.jpg
    30 KB · Görüntüleme: 16
Multimeter var. Ama hiç transistor, transformator ölçmedim. Yardımcı olursan bu konuda da sevinirim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…