confickerbelasi
Profesyonel Üye
- Katılım
- 25 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,268
- Puanları
- 606
Hocam kömürlere kısa süreli uyartım uygulayıp üretime geçtiği anda manuel uyartımı kessek alternatör de uyartımı keser mi acaba? Dün dışardan kömürlere 12v 1a akü ile uyartım vererek denedim yine de belirli bir devir istiyor rotor.Alternatörün mevcut haliyle gerilim üretebilmeniz için rotora uygulanan akımı maksimumda tutsanız bile belli bir devir sayısına ulaşmanız gerekir. Düşük devirde daha yüksek gerilim elde etmek için makinanın yapısını komple değiştirmeniz gerekir, uyartım gerilimini değiştirmek yeterli değildir.
Bir akü bağlayıp uygun gerilim ve akımı alabilmek için kaç devirde alternatörü döndürmeniz gerektiğini bulmanız gerekli, bulduğunuz bu devir değeri alternatör regülatörünün rotora maksimum uyartım akımı uygulayacağı değer olacaktır.
Uyartımı dışardan daha yüksek bir gerilim değerinde verirseniz bir süre sonra rotor sargıları yanacaktır. Ayrıca manyetik doyma sebebiyle gerilim değeri belli bir seviyenin üstüne çıkmayacaktır.
Kolay gelsin....
Zaten kasnak, kayış ve bisiklet dişlisi ve jantı kullanarak devir farkını epey bir yükselttim. Yani su çarkı 1 dönerken alternatör 12 falan dönüyor. Ama yine de üretime geçmesi için yeterli gelmiyor. Devri daha da artırmak için kasnak çapını büyütsem bu sefer sistem ağırlaşacak, tork düşeceği için suyun debisi ya yeterli gelmeyecek gelse bile yüke girdiği anda tamamen duracak. Ama şuan en büyük problemim alternatör. Onu halledersem gerisi daha kolay. Aklıma şu geldi aslında. Rotor üzerindeki sargıları komple iptal edip oraya mıknatıs yapıştırsam dinamo vazifesi görse bana zaten dc akım lazım alternatör gibi uyartım için bir ton devri boşa çevirmiş olmam. Ama rotora mıknatısı kim saracak o da var.R.E.S'lerde yapılan uygulamayı incele çözümü mekanik olduğunu görürsün düşük devri yükseltmek gerek.
Hocam kömürlere kısa süreli uyartım uygulayıp üretime geçtiği anda manuel uyartımı kessek alternatör de uyartımı keser mi acaba? Dün dışardan kömürlere 12v 1a akü ile uyartım vererek denedim yine de belirli bir devir istiyor rotor.
Zaten kasnak, kayış ve bisiklet dişlisi ve jantı kullanarak devir farkını epey bir yükselttim. Yani su çarkı 1 dönerken alternatör 12 falan dönüyor. Ama yine de üretime geçmesi için yeterli gelmiyor. Devri daha da artırmak için kasnak çapını büyütsem bu sefer sistem ağırlaşacak, tork düşeceği için suyun debisi ya yeterli gelmeyecek gelse bile yüke girdiği anda tamamen duracak. Ama şuan en büyük problemim alternatör. Onu halledersem gerisi daha kolay. Aklıma şu geldi aslında. Rotor üzerindeki sargıları komple iptal edip oraya mıknatıs yapıştırsam dinamo vazifesi görse bana zaten dc akım lazım alternatör gibi uyartım için bir ton devri boşa çevirmiş olmam. Ama rotora mıknatısı kim saracak o da var.
Evet hocam tecrübe ederek öğrenmiş oldum. Ancak ortada çok bilgi kirliliği var. Kimisi alternatörler kesinlikle akü olmadan üretime geçmez diyor ki en azından elimdeki Tofaş 1600 motor 55a alternatörü akü olsun olmasın üretime geçiyor. Çünkü kendi içinde bir de ikaz alternatörü var bu sayede gerekli akımı kendi içinde üretebiliyor.Alternatör belli bir devire ulaşmadığı sürece gerilim almanız mümkün değildir. Yada makinanın yapısını büyük ölçüde değiştireceksiniz. Başka türlü olmaz.
Evet hocam tecrübe ederek öğrenmiş oldum. Ancak ortada çok bilgi kirliliği var. Kimisi alternatörler kesinlikle akü olmadan üretime geçmez diyor ki en azından elimdeki Tofaş 1600 motor 55a alternatörü akü olsun olmasın üretime geçiyor. Çünkü kendi içinde bir de ikaz alternatörü var bu sayede gerekli akımı kendi içinde üretebiliyor.
Anladım hocam, elimdeki alternatörü modifiye etmek yerine dediğiniz sistem daha mantıklı olur gibi. Ama işte 36v dc yi 12v yapmak lazım bir de.İlk çıkan elektrikli bisikletlerin arka tekerdeki motoru 36 volt 250 devir falandı yanlış hatırlamıyorsam.
Hurdadan bulup denemelisin.Rotor sabit mıknatıs, stator dönüyor.
Bahsedilen ikaz alternatöründe mıknatıs yok mu?Evet hocam tecrübe ederek öğrenmiş oldum. Ancak ortada çok bilgi kirliliği var. Kimisi alternatörler kesinlikle akü olmadan üretime geçmez diyor ki en azından elimdeki Tofaş 1600 motor 55a alternatörü akü olsun olmasın üretime geçiyor. Çünkü kendi içinde bir de ikaz alternatörü var bu sayede gerekli akımı kendi içinde üretebiliyor.
Anladım hocam, elimdeki alternatörü modifiye etmek yerine dediğiniz sistem daha mantıklı olur gibi. Ama işte 36v dc yi 12v yapmak lazım bir de.
O kadar ayrıntılı bilmiyorum hocam, ama o da alternatör olsaydı ona da ikaz gerekirdi diye düşünüyorum. Yani yapısında mıknatıs olabilir.Bahsedilen ikaz alternatöründe mıknatıs yok mu?
Şu güneş paneli sistemlerinde kullanılan cihazı diyorsunuz heralde. 100TL civarında olanlar 10 amper çıkış veriyor mantıklı aslında. Ama elektrikli bisikletlerin yapıları çok basit yani kısa sürede arıza vermeye müsait bir cihaz. Ancak dediğiniz gibi 250 d/dak'da üretime geçiyorlarsa mantıklı olur.Ya devir ile ayarlarsın yada solar şarj cihazları var.Giriş yüksek çıkışı 12 yada 24 volt olarak verir.
elektrikli bisiklet motoru işinizi görür. elle cevirseniz bile 12-13 volt rms ac veriyolar. yani 20 voltta yakın dc elde edebilirsiniz.O kadar ayrıntılı bilmiyorum hocam, ama o da alternatör olsaydı ona da ikaz gerekirdi diye düşünüyorum. Yani yapısında mıknatıs olabilir.
Şu güneş paneli sistemlerinde kullanılan cihazı diyorsunuz heralde. 100TL civarında olanlar 10 amper çıkış veriyor mantıklı aslında. Ama elektrikli bisikletlerin yapıları çok basit yani kısa sürede arıza vermeye müsait bir cihaz. Ancak dediğiniz gibi 250 d/dak'da üretime geçiyorlarsa mantıklı olur.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?