Akünüzde içten şarj almada sıkıntılar olabilir, bu yüzden de alternatörün konjenktörle ürettiği şarj voltajını kompanze edip sabit olarak tutamıyor olabilir. Öncelikle alternatörün iç diyot tablasının oto elektrikçilerle açılıp avometreyle diyot ölçümünde iken ölçülmesi çok iyi olur. Akü plakalarından bir veya birkaçında şarj sıkıntısı olduğunda sözü edilen voltaj dalgalanmaları çok fazla olur, rölantide farlar daha zayıf olarak yanarken gaza basıldığında, çok yüksek RPM'lerde far parlaklığı ani artışlar gösterir. Kuvvetle muhtemel aküden kaynaklandığını düşünüyorum, şarj edip 24 saat bekletip kutup başlarını ölçün, 12'den çok düşükse desulfatör cihazına bağlanmalı, iyileşmiyorsa akü değiştirimeli. Regülatörü (konjenktörü) yenisiyle değiştirdiğiniz için bu arıza seçeneği düşünülemez. Kolay gelsin.