Teknolojilerini pek iyi bilmediğim cihazlar olan klimalar hakkında aklıma takılan bir sorunun cevabını öğrenmek istiyorum.
Evlerimizdeki buz dolapları yıllarca hiç gaz basılma ihtiyacı hissetmeden çalışıyor. Ev tipi klimalarda keza aynı şekilde.. Peki arabalarımızda neden klimalara gaz basılıyor? Araç kliması neden gaz tüketiyor/kaybediyor? Bu tüketim bir zorunluluktan mı doğuyor yoksa ticari amaçla mı bu şekilde tasarlanmış?
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
klimalar hareketli parçalar ve boru tesisatından oluşmakta ev kliması denilen klimalarda montaj düzgün yapıldıgı taktirde gaz kaçağı sorunu yaşamazsınız zira klima hep aynı yerinde durur ama araç klimalarında araç sürekli seyir halinde olduğundan dolayı ve yollardaki engebelerden dolayı araçla beraber klima da sallanır çeşitli sebeplerden dolayı aluminyum borularda ve diğer aksamlarda titreşimden dolayı gevşemeler çatlaklar oluşmaktadır sounun kaynakları arasında bunları sayabiliriz tabii keçeler de zamanla aşınmakta buna bağlı olarak gaz kaçağına sebep vermektedir
Klimaların gaz çevrimi kapalı sistemdir,titreşim metal yorguluğu v.s. nedenlerle arızalanmadıkça yani kapalı çevrim açılmadıkça düzgün çalışırlar . 14 yıl önce aldığım aracımdaki klima hala ilk günkü performansıyla çalışmaktadır.
Evet teknolojileri aynıdır, gaz bastırma sadece gaz kaçağı sonrasında yapılan bir işlem değil soğutucu akışkanın özelliği bozulduğunda da gaz bastırmak gerekiyor.2 yılda bir gaz bastırma olayı tüm otomobiller için geçerli değil bizde 8 yılda 1 defa gaz bastırdık.
Ayrıntılı bilgi bulabilirsem foruma eklerim.
Evet teknolojileri aynıdır, gaz bastırma sadece gaz kaçağı sonrasında yapılan bir işlem değil soğutucu akışkanın özelliği bozulduğunda da gaz bastırmak gerekiyor.2 yılda bir gaz bastırma olayı tüm otomobiller için geçerli değil bizde 8 yılda 1 defa gaz bastırdık.
Ayrıntılı bilgi bulabilirsem foruma eklerim.
Soğutucu akışkanın özelliği bozulduğunda demişsiniz. Peki arabalarda kullanılan bu gaz evlerdeki dolaplarımızda kullanılan gaz ile aynı mı yoksa (ticari düşüncelerle tercih edilen) daha çabuk özelliğini yitiren bir gaz mı?
Soğutucu akışkanın özelliği bozulduğunda demişsiniz. Peki arabalarda kullanılan bu gaz evlerdeki dolaplarımızda kullanılan gaz ile aynı mı yoksa (ticari düşüncelerle tercih edilen) daha çabuk özelliğini yitiren bir gaz mı?
2000 li yıllardan sonra üretilen otomobillerde R134a kullanıldı.Daha eski araçlarda R22,R12 gibi gazlarda kullanılmıştı.Evet evdeki buzdolabı ve klima ile aynı gaz.Ancak evdeki buzdolabı mekanik titreşimlere, anlık sıcaklık farklarına(motor soğukken ve ısındıktan sonra) maruz kalmadığından bu durum gözlenmemektedir.
Araçlara sadece klima gazı değil yağ da basılır. Eğer özellikle kışın klima belirli dönemlerde çalıştırılmaz ise mekaniksel parçalar yağlanmadıkları için performans sorunları çıkartabilir.
yukarda arkadaşlar çoğu detaydan bahsetmiş araçkullanırken ve bilhassa klima açıkken vites degişimlerinde araç devrine dikkat ediyomusunuz yüksek devirde uzun süre kullanıyomusunuz motor fireni diye bişey varya bunu yapıyomusunuz bunlar önemli detaylar klimayada açıkken zararı olur aracada