Araç teyp elektrik problemim

drows

Üye
Katılım
29 Mar 2021
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
43
Merhaba.. aracımdaki teybi direk aküden hat çekip direk bağladım ama genede marş yaparken kapanıp açılıyor 2-3 saniye kesinti oluyor bluetooth bağlantıs kopuyor tekrar bağlanması zaman alıyorr bu kesintinin olmaması için aray anası bir devre yapılabilir 2-3 sn lik 12v akım verebilecek... aracın aküsü marş esnasında 10,5v oldu ama normalde 12,3 boştayken.. araç çalısırken 14lerde..
 
Voltaj düştüğü için teyp kapanıp açılıyor. Muhtamelen akünüz eski, değiştirmenizi tavsiye ederim. Direkt bağlantıda sigortayı unutmadınız umarım. Kablonun da pek ince olmaması gerekiyor.
 
Yok direk bağlı aküye eskiden kontağa bağlıydı iki türlüde aynı sıkıntı var

Yok kimisi direk bağladım deyip yanlış bağlıyorda o yüzden sordum.

Normalde kapanmaması lazım fakat arkadaşında dediği gibi akü zayıf galiba.

Yüksek faradlı kapasitör takılabilir ama buna değermi ?Karar sizin.
 
Voltaj düştüğü için teyp kapanıp açılıyor. Muhtamelen akünüz eski, değiştirmenizi tavsiye ederim. Direkt bağlantıda sigortayı unutmadınız umarım. Kablonun da pek ince olmaması gerekiyor.
aküm yeni ama aracı sık kullanan biri değilim.. Sigorta var.. teyptede var extra.. başka bi akü takıpta denicem ama .. bun agerek klmadan araya bir devre çözümü bulabilirmiyim diye araştırıyorum.. 1-2sn lik 12v akım sağlayabilecek kondanstörlü bir devre
Yok kimisi direk bağladım deyip yanlış bağlıyorda o yüzden sordum.

Normalde kapanmaması lazım fakat arkadaşında dediği gibi akü zayıf galiba.

Yüksek faradlı kapasitör takılabilir ama buna değermi ?Karar sizin.
kalite bi kapasitör yeni aküyle aynı para .. bana mini bir kapasitör devresi olurmu diye araştırma yapıyorum anlık 1-2sn 12v akım
 
Aracı çalıştırmadan önce teybin sesini kısın ki akımı fazla çektiği için daha da voltajı düşürmesin, akü yeni ise voltajına bakmanızı tavsiye ederim, araç çalışmazken 12 altına düşmemiş olması gerekiyor, çalışır durumda 13.8-14.4 arası olması gerekiyor. Aracı sabah ilk marştan 10 dakika sonra kapatıp teyp açıkken marş basın eğer yine teyp kapanıyorsa aracın aküsü şarj olmuyor olabilir.
 
Aracı çalıştırmadan önce teybin sesini kısın ki akımı fazla çektiği için daha da voltajı düşürmesin, akü yeni ise voltajına bakmanızı tavsiye ederim, araç çalışmazken 12 altına düşmemiş olması gerekiyor, çalışır durumda 13.8-14.4 arası olması gerekiyor. Aracı sabah ilk marştan 10 dakika sonra kapatıp teyp açıkken marş basın eğer yine teyp kapanıyorsa aracın aküsü şarj olmuyor olabilir.
teyp demo modunda olsa bile kapanıp acılıyor .. voltaj yukarda yazdım marş esnasında 10-10,5 bekleme konumunda 11,8-12,1 arac calısırken 13,8-14 .. yola cıkıp geldıkten sonra gene aynı.. başka aküyle test edicem artık..
 
Aküyü değiştirip deneyin o zaman... Ona göre durumu buraya yazarsınız.
 
Tabi ki akünün durumunun zayıf olmasından olabilir. Değişimden ziyade öncelikle bir şarj cihazıyla aküyü akşamdan sabaha kadar şarja bağlayın ya da bir elektrikçide emanet bir akü takarak bu işi yaptırın. Redresör şarjı olsun.

Diğer bir çözüm, teybe giren artı bağlantıya bir adet diyot ve bu diyotun teyp tarafına artı/çizgili tarafına 2-3 adet 4700uF 16-25 volt kapasitörü paralel bağlayın sorun çözülecek. Toplamda 7-8 TL tutar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst