Hiçbir akü durduğu yerde bitmez , arabanız stop durumundayken herhangi bir akü kutbuna seri lamba bağlayıp kaçak olup olmadığını tespit edin , lamba yanıyorsa kaçak vardır.
akünün bitmesinin mevsimlerle alakası içindeki kimyasal kalitesi ile alakalı. şarj ettiğinden eminseniz araçta bozukluk yoksa akünün erken bitmesinin şarj devresi ile alakası yok. dışardan şarj etmek için bir şarj devresi soruyosanız o başka. 10A verebilen 14.4v civarında regüleli güç kaynağı olur. ama akü çok düşük gerilimlere indiyse pek işe yaramasada desulfator gibi cihazlar gerekir.
bizim arabaız çoğu zaman yattığı için ve havalar çok soğuk olduğu için genelde o yüzden bitiyor arabamız yani kaçak felan olduğunu sanmıyorum ...
neyse ben internette şöyle bir devre buldum isis şemasını çizdim bilen birisi kontrol ederse iyi olur ...
arabada olsun başka cihaz beslemesınde olsun akü bitmez kolay kolay hava şartlarıyla verdığı enerjı değışır özellıkle kışın sicaklık bellı sevıye altına duşunce akü istenılen performansta çalışmaz arabada ılk marş basınca çalışır ikinciye akü istenılenı vermez genelde istersenız sifir akü takın bu sorun yaşanır
valla bilmiyorum usta sıfır aküler de çok pahalı zaten işler kesa bu ara şarj etsek olmaz mı ? ekte akü şarj devresinin isis şeması var tecrübeli birisi kontrol etse biriside aresini çizse herkes faydalanır herhalde ??