Düşük hız söz konusu iken yüksek devir değil yapılabilecek minimum devir göz önüne alınır.
Rölantide olsa (boşta çalışma en az devri ) belirli bir devrin altına inemezsiniz motor tekler-durur.
1. vitesten hemen ikinci vitese geçilir derken şartları söylemek lazım.
Devamlı düşük hızda gidecekseniz , vites kutusu çevirme oranın belirlediği ve motor min devrinede bağlı olarak ez hız belirlidir.
Bu hızdan aşağı iseniz 2 . vitesle değil 1. vitesle devam etmelisiniz.
Bir başka vites kriteri şöyle tanımlanabilir.
Gaza yüklendiğinizde motor bayılmadan , gücü ile orantılı , ivmelenebiliyorsa (hız artışı ) o vites yeterlidir.
Bir üste çıktığınızda motor gaza yeterli cevap veremiyorsa geç toparlıyorsa o vites yüksektir bir alta ininiz.
Araçlardaki en verimli devir ... gibi söylemlere , bir çok koşul vardır.
Araç rampa ya da düz yolda gaza cevap veriyorsa yüksek hız ihtiyacı yoksa yüksek devirde kullanma şartı yoktur.
Yukarıda arkadaşımızın verdiği ortalama değerler 2500-3500 d/dak makuldur.