Allah korusun böyle bir durumla karşılaşmamız durumunda ne yapmamız gerektiği ile ilgili güzel bir video.
Yapılması gerekenler:
1. Araçtan inmeyin. Hemen acil durum numaralarını arayarak durumu bildirin ve enerji kesildikten sonra araçtan inin.
2. Sizi kurtarmaya gelenleri tehlikeli bölgeleye yaklaşmamaları için uyarın.
3. Araçta yangın çıktıysa ve aracı acilen terk etmeniz gerekiyorsa:
-Eliniz araca temas halinde ayağınızda toprağa temas halindeyse üzerinizden akım geçişi olacağından çarpılırsınız. Ayaklarınızı birleştirerek araçtan olabildiğince uzak bir noktaya zıplayın.
-Araçtan zıpladıktan sonra büyük adım atarak ilerlemeyin. Büyük adım atmanız halinde adım geriliminden dolayı üzerinizden akım geçişi olacağı için çarpılabilirsiniz. Adımlarınızı oldukça küçük tutarak tehlikeli bölgeden (yaklaşık 11 metre) uzaklaşın.
Açık arazide yıldırım düşme tehlikesine karşı en iyi korunulan yer uzmanların görüşüne göre arabanın içi aynı Faraday kafesi gibi çalışıp bizi yıldırım ölümcül etkisinden korur ilgili video.
Ustam, Araçlar temelde 4 lastik üzerinde yere temas ettikleri i ve kaporta bir kabuk vazifesi gördüğü için bir nevi hepsi faraday kafesi gibidir zaten.
Bunun istisnası bazı ağır vasıta ve Tır/çekici gibi araçların bazılarında Elektrik yükünü boşaltmak için yere sürtmesi için gövdeye bağlı zincir bulunan araçlardır...Hah işte anca bizde onları alacak para olmaz
Ustam, Araçlar temelde 4 lastik üzerinde yere temas ettikleri i ve kaporta bir kabuk vazifesi gördüğü için bir nevi hepsi faraday kafesi gibidir zaten.
Bunun istisnası bazı ağır vasıta ve Tır/çekici gibi araçların bazılarında Elektrik yükünü boşaltmak için yere sürtmesi için gövdeye bağlı zincir bulunan araçlardır...Hah işte anca bizde onları alacak para olmaz
Önemli olan lastiklerin iletken yalıtkan olması değil arkadaşlar. Önemli olan içi boş bir kürenin(burada araba dış metal kısmı oluyor) içinde Elektrik alan 0V dur. Bu durumda küreye(arabanın dışına) dokunmadığımız zaman çarpılmayız. Ek olarak bu elektrik alan uzaklığın karesi ile ters orantılı olarak azalarak devam etmektedir. Yani en fazla gerilim arabanın dış kısmında, buradan uzaklaştıkça gerilim değeri de uzaklıkla orantılı olarak düşecektir.