Ard arda elektrik kesilmesi ve cihazların zarar görmesi :(

Katılım
6 May 2013
Mesajlar
428
Puanları
31
Yaş
35
Konum
Bursa
Herkese selamlar;
Başlıktada belirttiğim gibi şirket binasında genelde hafta sonları uedaş 3/4 kez arka arkaya elektriği kesip açıyor. Ups ten beslenen cihazlarda bir sıkıntım yok ama ups' e bağlı olmayan klimaların kompresörleri teker teker bozuluyor. Bu konuyla ilgili jeneratör Elektrik gittiğinde 5 saniyede devreye giriyordu geldiğinde hemen geçiş vardı bende elektrik geldiğindede 5 saniye sonra devreden çıkması için zaman rölesi bağladım ama bu cihazları korumam için yeterli olmadı.
Sizlerden ricam konuyla ilgili ne gibi önlemler alabilirim. Hazır satılan bir modül tarzı birşey varmıdır?
NOT: Şirket Çekilen güç 110 kva

iyi çalışmalar
 
Arızaların genel sebebinin şebekeden kaynaklandığını düşünüyorsanız ,
şebeke/jeneratör transfer panosu şebeke besleme tarafında gerilim kontrol rolesi
bulunur bunun low _ high _time ayarlarını kontrol edilerek yoksa kaliteli bir ürün ile şebeke izlenerek düşük gerilimli şebeke devreye alınmaz.

yada arızalanan klimaların besleme gerilim seviyelerini kontrol edin(ana pano ya olan uzaklıktan kaynaklanan kablo kesiti ile alakalı gerilim düşümleri) alt sınırda iseler yine besleme hatlarına gerilim koruma rolesi bağlaya bilirsiniz
ayrıca şebeke ana dağıtım panosunda alçak gerilim parafaduru yok ise koymanızı tavsiye ederim..
Tabiki klimaların komprosör kalitesi ve periyodik bakımlarının iyi durumda olduğunu varsayarak..

Arızaların genel sebebinin şebekeden kaynaklandığını düşünüyorsanız ,
şebeke/jeneratör transfer panosu şebeke besleme tarafında gerilim kontrol rolesi
bulunur bunun low _ high _time ayarlarını kontrol edilerek yoksa kaliteli bir ürün ile şebeke izlenerek düşük gerilimli şebeke devreye alınmaz.

yada arızalanan klimaların besleme gerilim seviyelerini kontrol edin(ana pano ya olan uzaklıktan kaynaklanan kablo kesiti ile alakalı gerilim düşümleri) alt sınırda iseler yine besleme hatlarına gerilim koruma rolesi bağlaya bilirsiniz
ayrıca şebeke ana dağıtım panosunda alçak gerilim parafaduru yok ise koymanızı tavsiye ederim..
Tabiki klimaların komprosör kalitesi ve periyodik bakımlarının iyi durumda olduğunu varsayarak..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Klimaların bakımlarını düzenli olarak yaptırıyorum. Hadi diyelim kompresörlerin ömrüyle alakalı en son geçen ay kompresör değişiminden sonra geçen hafta sonu yine Elektrik arka arkaya 3 4 kez gidip gelince yeni takılan kompresörde emekli olmuş oldu. Şebekeyi takip ediyorum ana panoda da 220 civarlarında klima dış ünitelerinin ordada 220 civarlarında. Benim başım bu anlık elektrik gidip gelmesiyle belada. Nokta atışı yapıp çözmek istiyorum bu git gel problemini.
 
önlemi konsunda degılde bozulan cıhazların karsılanması ile ilgili bir yazı okudum

Şikayetvar'ın haberine göre: Türkiye genelinde elektrik kesintisi, voltaj düzensizliği ya da sürekli düşük voltaj yüzünden buzdolabı ve benzeri elektrikli eşyası bozulan mağdurların şikayetleri gün geçtikçe artıyor. Peki böyle bir durumda zararınızı nasıl karşılayacağınızı biliyor musunuz?

Önceden haber vermeksizin sık sık elektrikleri kesilen aboneler maddi zarara uğruyor ve hiçbir iddia edemiyor. Oysa abonelerin, buzdolabında zarara uğrayan gıdaların bedeline kadar Elektrik dağıtım şirketlerinden talep etme hakkı var.

“KALİTESİZ ELEKTRİK AYIPLI HİZMET”
Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, elektrik kesintilerinden mağdur olan tüketicilerin karşılaştıkları zararları elektrik dağıtım şirketlerine tazmin ettirebileceklerini belirtti. Şirketlerin kesintilerden önce haber vermesi gerektiğini belirten Ağaoğlu sözlerine şöyle devam etti:

“Elektrik abonelerine kaliteli, sürekli ve kesintisiz hizmet sunulabilmesi için 8 Mayıs 2014 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’ne göre dağıtım şirketleri, programlı kesintiler kesintinin başlangıç ve sona erme zamanını 48 saat öncesinden, tüketicilere bilgilendirmekle yükümlüdür. Ayrıca Tüketici Kanunu’nda yer alan Ayıplı Malın neden olduğu zararlara da atıfta bulunarak tüketicinin hizmet kesintisi nedeniyle ortaya çıkacak zararını 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında talep edebileceğine de işaret etmektedir”.

“TUTANAK TUTARAK ZARARINIZI FİRMADAN TAHSİL EDEBİLİRSİNİZ”
Ağaoğlu tutanak tutulması gerektiğini hatırlattı ve şu değerlendirmeyi yaptı: “Önceden bildirilmeden ortaya çıkan elektik kesintileri yüzünden zarara uğrayan tüketicilerin bu zararlarını makul şekilde kanıtlamaları halinde dağıtım şirketlerinden tahsil edebilmeleri mümkündür. Bu bağlamda elektrik kesintisi olan yerlerdeki tüketiciler öncelikle kendileri tedbir olarak elektrikli cihazları kapatmalı, ancak meskende bulunmama ve benzeri sebeplerle cihazlarının elektrik bağlantısını kesemeyen aboneler kesintisi nedeniyle ortaya çıkan zarar ve ziyanlarını mutlaka derhal dağıtım şirketine e-posta, faks, taahhütlü mektup ve benzeri yazılı yöntemlerle bildirmeli ve mümkünse tanıklarla birlikte elektrik işinden anlayan bir uzmanın da imzalayacağı bir tespit tutanağı düzenlemelidirler.

‘BUZDOLABINDA BOZULAN GIDALARIN BEDELİNE KADAR GERİ ALIN’
Elektrik dağıtım şirketi makul sürede gereken tespiti yaptırmak zorundadır. Zararı tazmin edilmeyen tüketiciler buzdolabında bozulan gıdaların bedelleri de dahil olmak üzere, arızalanan elektrikli ve Elektronik cihazlarının onarım veya yenisinin bedelini firmadan talep etmelerine rağmen olumlu sonuç alamazlarsa, 3 bin liraya kadar zararları için ikamet ettikleri yerde bulunan Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmak suretiyle haklarını arayabilirler. Tüketicinin zararı 3 bin liranın üzerinde ise en yakın Tüketici Mahkemesi’nde, Tüketici Mahkemesi olmayan yerlerde Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yapacak Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurmalıdır.” diyerek uyardı.

“Hem çok fazla elektrik faturası ödüyoruz hem eşyalarımız bozuluyor” diyerek tepki gösteren elektrik abonelerinin şikayetleri şöyle:

“Elektrik Dağıtım Şirketi Yüzünden Buzdolabım Bozuldu!”

“3 yıllık buzdolabım bozuldu. Gelen teknik servis düşük voltaj sebebiyle bozulduğunu söyledi. 450 TL tamir ücreti talep edildi. Yenisini almak zorunda kaldık. 1500 TL'ye mal oldu. Bu sıkıntıdan elektronikleri sürekli yenilemek zorunda mı kalacağız?”

“Ödediğimiz Faturaların Karşılığı Bozulan Eşyalar Oluyor!”

“Her akşam 7 ila 12 arasında anlık elektrik kesintileri yaşıyoruz, bu yüzden bulaşık makinemiz ve buzdolabımız bozuldu, her ay 100 TL'nin üzerinde fatura ödüyoruz. Ödediğimiz faturanın karşılığı bozulan beyaz eşyalarımız oluyor. Şikayet veya arıza için 186'yı arıyoruz 10 dakika bekleme süresi veriyor, konuşsak bile hiç bir işe yaramıyor. Dağıtım şirketinin bozulan beyaz eşyalarımın zararını karşılamasını talep ediyorum.”

“Beyaz Eşyalarım Bozuldu Hasarı Kim Karşılayacak?”

“Zonguldak'ta yaşıyorum ve buraya bakmakla mükellef olan Elektrik Dağıtım şirketi sayesinde buzdolabım, çamaşır makinem ve bulaşık makinemin ana kartları yandı sebep elektrik kesintisi burasının iklimi belli... Her yağmur yağdığında ne yapacağız yani makinelerin başında mı bekleyeceğiz ya da makineleri hep fişten çekik mi duracak? Şimdi bunca hasarı kim karşılayacak?”
 
Elektrik kesintisi her zaman olabilir arıza v.s. Önemli olan geri geldiğinde enerji kalitesi sizin ihtiyaçlarınızı karşılıyor mu bu nedenle şebeke analizörleri ile şebeke kontrol altında tutulur durum daha da hassas sa online ups..
 
Klimayı kumandadan kapatmak ile, dışardan enerjiyi keserek kapatmak arasında bir fark var mıdır öncelikle buna cevap bulmak lazım. Yani enerji kumandadan kesildiğinde motorun yeniden kalkış yapması gerekirse kalkışını rahatlatacak giriş ve çıkış haztlarındaki gaz basınçlarını değiştirecek Elektronik bir sistem bulunuyor mu? Konuyu uzmanına sormak lazım @serkan_48
 
merhabalar @-Acemi-

simdi ilk once klimalari ikiye ayirmak gerekiyor. milattan once ve milattan sonra gibi standart kontaktor kalkisli ve invertet olarak degerlendirelim.

kontaktor kalkisli klima sistemlerinde ani duruslarda ister kumandadan kapatmis olun ister enerji gitsin cok buyuk farklilik yok. Iki sekilde de cihaz duruyor. bazi klimalarda kompresor fanlardan bir kac saniye once duruyor olabilir programinda boyle yazilmis bazi cihazlar var. Tekrar enerji geldiginde ise klimanin kontrol karti cihazi hemen calistirmaz. once bir sure bekler kumandadan girilwn set sicakligi ve ortam sicakligini okur sonra kompresoru calistirir. Kontaktor kalkisli sistemlerde basinc okuma turu emniyet bulunmaz.

Ancak inverter modelde ani durus yoktur bir sure fan ve kompresor devir dusurur ve sonra durur. Kisa surede ani durus yani Elektrik kesintilerinde sorun olmasada uzun vadede en basta surucu icin sikinti olabilir ikinci durum kompresor sagligi icinde iyi değildir. inverter cihazlarda basinc okuyan transducer vardir. Bildigim kadariyla bu transducerler dusuk kapasitede genlesme valfinin konumunu ayarlamak icin gorev aliyor ama ikinci gorevleride olabilir. o konuda net bir bilgim yok. iki dur kalk arasinda programa girilen sure kadar cihazlar bekler ozellikle isitma sogutma gibi mod degisimlerknde bu sure daha uzundur.
 
Elektrik kesilip geldiğinde klimaları tv ler gibi standby da bekletmek mümkünmü.
 
Elektrik kesilip geldiğinde klimaları tv ler gibi standby da bekletmek mümkünmü.

Eskiden klimalar enerji geldiginde standby konumuna geciyordu. Hatta gsm baz istasyonlara taktigimizda bu ozellik sikinti teskil ediyordu bizde anakartlarini yeni yazilimli olanla degistiriyorduk enerji gidip geldiginde calismaya kaldigi yerden devam ediyordu.

Simdiki yeni nesil klimalar ise enerji gidip geldiginde calismaya devam ediyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…