Asansör hakkında yardım

arkaplan

Profesyonel Üye
Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
9,329
Puanları
2,956
Merhaba
Asansör çalışıyor , fakat verimli çalışmıyor
kat kurtarma yok , ara sıra hiç bir durum yokken kat arasında kalıyor , diğer bir kat tuşuna basınca o kata getiriyor kapı açılıyor .
diğer bir durum ise ilişkisi varmı ? diyorum .
ara ara meşkul veriyor , düzeliyor gene meşkul veriyor . ( durup dururken )
birde kat arası zemin ile asansör arasında 3 - 5 cm ya aşagı yada yukarı ( katlarda )
güven vermiyor .
Elektrik kesildi diyelim asansörde kaldık ( kat kurtarma yok )
kurtaracak kimsede yok , sizce çözüm ?
 
Markası ne, makina dairesindeki panadon bakıp söyleyebilirsin.
Montajı yapan veya şu anda bakımı üstlenmiş firmayla görüşeceksin,
yada direk üretici firmaya ulaşacaksın,
hepsinin bilgileri asansörün kabininde ve panoda mevcuttur.
Ayrıca düzenli denetlemeleri var, bu şekilde çalışmasına izin verilmez, verilmemesi lazım.

Birde siz müdahale edemezsiniz, yetkili değilseniz.
Bir kaza vs. durumunda yasal olarak sorumlu olursunuz,
diğer taraftan daha önemlisi vicdani sorumluluk var.
 
Kata getirme sistemi olmadan kullanılması zaten sakıncalı. Bildiğim kadarıyla o olmadan yeşil etikette alamıyorsunuz, yani kullanılması yasak. En kısa zamanda merdiven altı olmayan bir firma ile görüşüp gerekli eksikleri gidermeniz daha doğru olur. Dediğiniz arızaları gidermek sadece aspirin tedavisi olur.
 

bildiğim kadarı ile yeşil etiket alınmadan binaya iskan verilmiyor .
kata getirme sistemi olmadan yeşil etiket veriliyor biliyorum .
bina iskanlı ve yeşil etiketli !!!
bakımı yönetici yaptırıyor .


İlğiniz için teşekkürler .
ALLAH göstermesin özel durumlar dışında asansörle hiç bir zaman işim olmaz ,
sayaç panosuna zamanında tek bir adet anlık tip açan 300 mA yangın kaçak akım takılmıştı . ( yönetmelik sadece takın diyor ama ) veya gecikmeli tip 300 mA yangın kaçak akım kurtarıymıdı diyorum , kurtarmazdı !!!
tam garanti olsun diye tüm bölümlere taktırdım .
örneğin bir daireden arıza gelse tüm binanın enerjisi kesiliyordu . asansörde kalma riski vardı .
benden bu kadar dedim yönetici artık çözecek sorunu !!!
asansöre hiç müdahale etmem zaten işim olmaz
tamamen kapatsınlar hiç bir şey demem .
eskiden asansörmü vardı , manual yaşamaya devam , zaten binmiyorum .
teşekkürler .
 
Bakım yöneticinin yapabileceği bir şey değil.
TS EN 81-20 ile zorunlu hale gelen,
7/24 kabin içinden karşıda insan bulunan bir çağrı merkezine bağlantı zorunlu oldu,
tabiki ülkemizde standartlara uygunluk nerede
Birde şu tarihten önce yapılmış asansörlerde yeni standardın şu maddeleri uygulanmak zorunda değil
gibi bir uygulama söz konusu.

Acilen işini bilen bakımcı bir firma ile anlaşmalısınız,
aylık ücreti vardır, hayattan önemli değil vereceksiniz.
Gerekirse denetleme kuruluşuna asansörünüzü rapor edin, gelip incelesinler,
gerekirse kapatsınlar ki apartman işin ciddiyetine varsın ve tedbirleri alsın,
denetleme kuruluşu işini yanlış eksik yapmışsa onları şikayet edeceksiniz ki
işlerini yapsınlar, bu işlerden çok tatlı gelir sağlıyorlar.

Bunun hastası var, yaşlısı var, engellisi var, asansör lüks değil, zorunluluk.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…