Termistör ek bir röle gerektirdiği için genellikle kullanılmıyor. Bugüne kadar termistörün kullanıldığını çok nadir gördüm. Termik röle ya da motor koruma şalteri genelde kullanılıyor ama motor termik attığında kullanıcı tarafından neden termik attığı kontrol edilmeden tekrar atmasın diye akım ayarı yükseltiliyor. Termik röle ya da motor koruma şalterinin ayarı nominal akımının %15 ila %20 fazlasına ayarlanmalı. Yani motor normal şartlarda 13 amper çekiyorsa termik röle ayarını %15 fazlasına ayarlayacak olursak 13x1,15=15 Ampere ayarlanmalı. Eğer termik ayarı doğru yapılmışsa motorun yanacağını düşünmüyorum.
Asenkron motor dediğimiz şey kabaca adına rotor ve stator dediğimiz sargı bobinlerinin voltaja maruz bırakıldığında ikisi arasında meydana gelen manyetik kuvvet ile elektriğin harekete ve ısıya dönüştüğü aygıttır.
İşin özüne baktığımızda her ne kadar elektriksel güç ön planda olsa da (Yani siz elektriksel olarak saydığınız cihazlar vasıtasıyla termik,faz koruma, termistör vb. koruma devresi kurmaktan bahsediyorum.) motor çalışmasının bir de mekanik ve metalurji boyutu vardır.
Motor çalıştığı süre boyunca sargılarında gevreme ve iç sargı-gövde malzeme yapısında aşınmalar meydana gelecektir. Bu tabiki günümüz teknolojisinde kullandığınız motor markasının kalitesine göre değişmekle birlikte min. 3 yıl sonra başlayacak olsa bile bir süre sonra motorun yanmasına sebebiyet verebilir.
Bunun haricinde bir motor 1 kez yandıktan sonra bobinaj işlemi uygulanırsa orijinali ile aynı sargı kesitleri kullanılmaması yine aynı şekilde motorun ömründen düşürecektir.
Termistör, ek bir röle gerektiriyor, evet. Ben, bazı motorlarda, dırekt kumanda deversine seri baglı sargı içersine yerleştirilmiş 120 C lık termostat kullandım..