Asenkron motorun dinamik frenleme DC hesabı

EmreBozyel

Üye
Katılım
20 Ara 2019
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
21
Abilerim hocalarım,3 fazlı A.C. motorun etiketinde; ∆ 380 Volt. 50 Hz. 14,8 A. Cosφ = 0,9 10 HP. 7,5 KW. 2880 d / dk. Bu motorun özelliğine göre yıldız ve üçgen bağlantı için dinamik frenin DC kaynağının gücü ve gerilimi nedir ?

Ve tam yük momenti nasıl hesaplanır bu motorun özellikleriyle
 
İyi akşamlar kolay gelsin. Öncelikle motor klemens kutusundaki köprüleri söküp U, V, W bobin uçlarından birini ve X, Y, Z uçlarından bir bobinin giriş ve çıkış ucunu kullanarak faz sargı direncini ölçmemiz gerekiyor. Örneğin ölçü aletinin bir probunu U klemensine diğer probunu ise X klemensine değdirip direnci ölçmüş oluyoruz. Bunu bildikten sonra işlem yapabiliriz abim. Momenti bulmamız için de bu yolları izlememiz gerekiyor. Yalnız önemli bir konuya değinmek istiyorum. Eğer motor etiketinden kW cinsinden alacak isek bu sayı 0,975 yerine 975 olması gerekiyor. W cinsinden alıcaksak değeri aynı formüldeki gibi olucak. Hp beygir olarak etiketteki değeri alırsak ise bu sayı 716 olacaktır. Bu formüllerle tam yükteki moment bulunur.
Md = Pa * 0,975 / Nr
İfadeler:
* Md: motorun momenti (KGM)
* Pa: motor etiketindeki alınan güç, kW veya w cinsinden
* 0,975 sabit sayı
* Nr: rotor devir sayısı
 
Son düzenleme:
Aşağıdaki linkte geniş açıklama ve hesap formülleri mevcut.
https://www.elektrikrehberiniz.com/elektrik-motorlari/dinamik-frenleme-14248/
 
Merhaba çözüm basit aslında ilk yapacağın iş motorun klemens kapağını açıp motor köprülerini ayırıyorsun, sonra ölçü aletini ohm kademesinde herhangi bir sargının örnek u-x direncini ölç bunu kenara not al
Motor etiket değerleri belli
U=IXR formülünden 14.8xölçtüğün direnç değerini çarp
Çıkan sonuç dc fren gerilimin.
Fren gerilimini de zr üzerinden kısa tut.
Bazı arkadaşlar psu, Led trafosu tarzı smps ile dc elde ediyor yanlış enaz 60w lık sargılı trafo kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Bazı arkadaşlar psu, Led trafosu tarzı smps ile dc elde ediyor yanlış enaz 60w lık sargılı trafo kullanmanızı tavsiye ederim.

Yukarıda alıntı yaptığım mesajınızda led trafosu tarzı smps ile elde edilen dc frenlemenin neden yanlış olduğu hakkında bilgi verebilir misiniz. Çalıştığım firmada panolarda dc frenleme için hep smps kullanılmış. Konu hakkında bilgi sahibi olmadığım için soruyorum.
 

SMPS =türkçe karşılığı, anahtarlamalı güç kaynağı olan regüleli güç kaynağıdır. bir diğer regüleli güç kaynağı ise linear power supply (doğrusal güç kaynağı) olarak bilinir.
dezavantajları : fazla gürültü çıkarması, 85v 260 v arası çalıştığı için eski çalıştığım yerde harmonik ler fazla olduğu için 2günde 24v 10A smps patlıyordu sebebini böyle açıklayayım.
SMPS anahtarlamalı güç kaynağı son derece verimlidir ve lineer dir bizim eski işşetmemizde bu sıkıntılar yaşandı
Yoksa smps ye laf yok
 
Selam arkadaslar size bir sorum olacak banim makinamın motorunda fren yok ama 3 sn yede duruyor acaba dnamik frenlememi var resimleri atıyorum bi bakarsanız sevinirim panonun resmini ekledim
 

Ekli dosyalar

  • 20200117_114312.jpg
    478.9 KB · Görüntüleme: 48
Selam arkadaslar size bir sorum olacak banim makinamın motorunda fren yok ama 3 sn yede duruyor acaba dnamik frenlememi var resimleri atıyorum bi bakarsanız sevinirim panonun resmini ekledim
Yani burda yüksek ihtimalle olduğunu gösteriyor. Fakat en iyi sonucu bence motor klemens kutusundan elde edilir. Biz burdan kanalın içindeki kabloları takip edemeyiz. Trafodan çıkan kablo nereye gidiyor kablo takibini yapıp bize söylerseniz yardımcı olabiliriz. Ayrıca termik atımı veya motorla ilgili bir arızada olabilir. Yükünüzle ile ilgili sorun olabilir. Yani motorunuz tam yükte zorlanıyor olabilir.Ayrıca dinamik frenleme olabilmesi için otomatik duruyorsa sistemde zaman rölesi de şart. Siz bence ölçümünüzü yapıp gözlemleme yapmanız gerekiyor. Motor ancak termik atımın da veya Sigorta atımın da durur eğer dediğiniz olay yoksa tabi.
 
Son düzenleme:
Hayır yanlış anlaşıldı galiba termik atma vs sorun yok motoru stop ettiğimde diger motorlar gibi 2 dk dönüp durmuyor onu anlatmaya çalıştım stop butonuna basinca 3 sn yede durmasıni saglayan dinamik frenmi onu sordum trafoyu gorunce o aklima geldi motor üzerinde fren falan yok yani
 
Evet dediğiniz gibi dinamik frenleme yüksek olasılıkla var. İlk cümlem de belirttiğim gibi. Sadece ihtimaller doğrultusun da görsele baktığımda tam emin olamadığım için diğer ihtimalleri de yazmak istedim kolay gelsin iyi çalışmalar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…