HONDA GX 690 2 silindirli benzinli motorun ateşleme avansını değiştirmek istiyorum. Sabit olan avansı öne ve geriye çekerek vuruntuya etkisine bakacağım. Nasıl değiştirebilirim?
https://www.lawnmowerhosp.com/product/honda-gx690-22-hp-v-twin-horizontal-commercial-engine-542
Bakın, 2 silindirli hava soğutmalı, 4 zamanlı benzinli motor üstteki linkteki motorsa öne ve arkaya çekmek istediğiniz kol governor (yakıt miktarı ayarlama kolu) olabilir, çünkü governor kısmında "mekanik" yazılıdır.
Elektronik ateşlemeli, benzinli, karbüratörlü araçlarda platin ayarı ve platine bağlı manuel ayarlanabilir avans düzeneği (Distribütör olmasına rağmen) genellikle bulunmaz, karbüratörden rölanti ayarı veya diğer karışım ayarlarını manuel olarak yapıp değiştirdiğinizde, karbüratöre bağlı bir vakum hortumu entegreli elektronik ateşleme birimine de bağlı olduğundan, oluşan daha daha çok vakumda ateşleme zamanlaması bu vakum hortumuyla daha öne gelerek bujileri daha çabuk ve daha kısa zamanlarda ateşler, daha az vakum oluşmasında ise ateşleme zamanlaması arkaya gidere daha uzun zamanlarda bu buji ateşlemesi sağlanır, vuruntu olması veya motorda alçak ve yüksek devirlerde güç çıktısı düşmesi böylece önlenir, yani bu motorda Ü.Ö.N'ya gelmeden önceki optimum ateşleme zamanı otomatik olarak karbüratörün bu vakum hortumuyla ve entegreli elektronik ateşleme biriminin hortumla olan bağlantısıyla gerçekleşmiş olur. Örneğin benzinli, karbüratörlü, broadway marka araçlarda otomatik vakum avansının çalışma düzeni tam olarak bu şekildedir.
Elektronik ateşleme olmayıp klasik buji, platin, kondansatör, akülü (DELCO) ateşleme sisteminde ise hem avans ayarı avans ağırlıkları denilen merkezkaç ağırlıklarla sağlanır, hem de karbüratördeki emme manifoldundaki vakum hortumu bağlantısıyla, yine elektronik ateşlemeli, platinsiz, avans ağırlıksız ateşleme sistemindeki gibi vakumlu avans ayarı otomatik (Motor devrine göre) gerçekleştirilmiş olur.
Bu motoru
Elektrik üretmede yani bir jeneratörü çevirmede (Çünkü bu motor çok amaçlıdır, jeneratörde, sulamada, römorkör çekmede bir tahrik motoru, vb. kullanılabilir) kullanıyorsanız, governor kolunu + veya - yönde çekip ayarlamayla aslında siz benzinli motorun ya da bağlı bulunduğu jeneratörün elektrik çıkış frekansını (48-52 HZ gibi) manuel olarak da ayarlamış olursunuz, ancak yakıt miktarı manuel olarak ayarlanmayla otomatik, vakumlu olan avans ayarında ise herhangi bir değişikliği (Otomatik olarak yani karbüratör çıkışındaki devir/vakum ilişkisiyle vakum hortumu bağlantısıyla gerçekleşenini) değiştirmemiş olursunuz. Kolay gelsin.