Sürücünün verdiği komutla, motorun yerine getirdiği işlem arasında farklar olur. Motorun bağlı olduğu mekanizma ve diğer şartlar yüzünden tam olarak istenilen zamanda, istenilen konumlarda/hızlarda olunamaz. Eğer işlemlerin, ne derece hata ile yapıldığını bilirsek, bu hatayı da göz önüne alarak motorları süreriz ki bu bize, istediğimize daha yakın/doğru sonuçlar elde etme imkanı sağlar.
İşlemlerde görülen bu kaymalar, testler sonucu saptanır ve sürme sırasında oluşan kaymaları engelleyecek bazı değerler hesaplanır. Bu değerler sürücüye verildiğinde sürücü, kaymaları da hesap ederek motoru sürer.
Autotuning özelliği olan sürücülerde sürücü, motorun geçmiş davranışlarını veya test sürüsü sırasındaki davranışlarını inceleyip motorun ne oranda isteklerine uyduğunu analiz ederek gerekli düzeltme değerlerini kendi otomatik hesaplar.