Birkaç sebebi olabilir. Fren bobinlerindeki diyotun bozulmasındaki sebeblerden biri de bobinin de bırakma anında oluşturduğu ters emk olabilir bunu engellemek için bobin uçlarına ters diyot bağlamak gerekir.
Resimdeki diyot 5 tl civarında bu metal bir yere vidalanırsa . Birde ters diyot bağlanırsa diyot bozulmaz.
Birkaç sebebi olabilir. Fren bobinlerindeki diyotun bozulmasındaki sebeblerden biri de bobinin de bırakma anında oluşturduğu ters emk olabilir bunu engellemek için bobin uçlarına ters diyot bağlamak gerekir.
Resimdeki diyot 5 tl civarında bu metal bir yere vidalanırsa . Birde ters diyot bağlanırsa diyot bozulmaz.
Pardon cümlenize katılamayacağım diyot anahtarlama elemanı değildir, ters diyot anahtarlama elmanlarını (tr, fet, scr) korumak içindir ya da böyle öğrettiler. Zaten üretici bunu koyardı doğrultucuya. Başınıza ard arda diyot bozulma arızası geldi mi? Çözümünüz yine bu 5 liralık ürün müydü?
Pardon cümlenize katılamayacağım diyot anahtarlama elemanı değildir, ters diyot anahtarlama elmanlarını (tr, fet, scr) korumak içindir ya da böyle öğrettiler. Zaten üretici bunu koyardı doğrultucuya. Başınıza ard arda diyot bozulma arızası geldi mi? Çözümünüz yine bu 5 liralık ürün müydü?
Bir bobin bırakma esnasında besleme polarizasyonunun tersi gerilim üretir. Anolog bir voltmetre ile bobin gerilimini takip edersek anlık olarak görebiliriz. Kartlarda röle bobin uçlarına parelel bağlanan diyotlar ters emk yı sönümlemek içindir.
Eğer 1 amper yükte ısınan bir diyot ve buna bağlı bir arızadan bahsediyor isek KPC 2510 veya muadili metal gövdeli bir diyot bu problemi çözebilir diye düşünüyorum. Biz burda aklımıza gelen ihtimaller üzerinden birtakım çıkarımlar yapmaya çalışıyoruz elbette sahadaki problem çok farklı olabilir . Mesela kablonun izolesi az bir hasar görmüş olsa oda gövdeye kaçak yapsa bu diyot patlar ve biz bunu zor fark ederiz. Ve ard arda diyot bozulur.