Bant sisteminde motor ve redüksiyonda aşırı ısınma

Reduktor motordan daha buyuk olabilir motor yavas donuyosa sogmaz motor rulmanlarindada sorun olursa motr isinir
 
0.71 maksimum akım çekmesi gereken motor,0.73 A. akım çektiğini yazmışsınız.bu durum da motorun ısınması Aşırı A. dan dolayı normaldir.problemin kaynağı olarak motor neden 0.71 A. in üstünde akım çektiğini araştırmak gerekir.
1- motor küçük olabilir.
2-redüktörde yağ eksilmesine bağlı sıkışma olabilir veya rulmanlarda problem olabilir.
3-sürücü de problem olabilir.

çözüm.
1-redüktörü, sürücüsüz direk bağlayın akımını ölçün.(motoru yıldız-380 v. da çalıştırmak üzere)
2-yağını kontrol edin(bir arkadaş redüktörde gres yağı olduğunu yazmış.redüktörler de sıvı dişli yağı bulunur.).rulmanları değiştirin.
3-problem bunlarda değilse, motor -redüktör grubunuz sisteme göre küçük seçilmiştir.yani mil gücü motor-redüktör gücünden fazladır.motor-redüktör grubunu değiştirin.
 
Sürücünün beslemesine göre motor bağlantılarını kontrol et. Yıldız-380v Üçgen-220v
 
Değerli arkadaşlar
Konu ile ilgili temel bazı yaklaşımların yapılması üzere yazmıştım ve arkadaşımız da belki sorunu çözüldüğünden devam etmemiş durumda.
Yalnız Sayın Erolbin redüktörlerde gres yağı bulunur diye bir yazım yok; keza bir ihtimalden bahsetmek üzere gres yağından bahis var. Yoksa yağ seçimi herhangi bir kabule göre değil, bizzat durum gerekliliklerine göre yapılır.
Ayrıca 0.71 A izin verilir akım olarak bunun 0.02 A diyebildiğimiz kısmı aşırı ısınmaya imkan verebilir değildir. Mesela çalışma anında maksimum akımı ile 40 vb derecesantigrad da çalışıyorsa bunun yüzde 2 A fazlasıyla yine o civarda bir kaç derece belki üstünde çalışma durumu olur.Tabi sebepler çok fazla olduğundan; gerek motor bozulması, sürücü arızaları, redüktör vidası eksantrik hareketleri, bu vidanın yüzey problemleri, vida ve dişlisi uygunsuz duruşu gibi daha sayılabilir nice sıkıntılar oabildiğinden gerek ısınma pozisyonlanması ve gerekse başka yöntemlerle aletin sorununun tam anlaşılmasına yöneltmeye çalışmıştık.
Başarılar dileriz.
 



yazılan bilgiler tahmini fikirler olup, okumada ve algılamada yanlışlıklar olabilir.beyan ettiğim fikirlerde kasıt yok.yanlış anlaşılmasın.benim fikirlerimin de tamamı yanlış olabilir.ilgili arkadaş olasılıkları değerlendirip sonuca ulaşacaktır.sonuçta makina onun elinde.
 
Bazı hataları ifade edip, kendimizi izah etmiş olduk;
Başarılar dileriz.
 


Şimdi kardeş motor etiketinden de anlaşılacağı gibi. Motor üç fazda yıldız bağlanmalı ve bu durumda zaten çektiği akım 0.71 . Sürücü de 0.73 A görünüyorsa bu motor bu bant sistemine uygun olmadığı anlaşılıyor zaten. Motor akım sınırında değil akım sınırının üzerinde çalışıyor. Motorun bi büyğünü koy sorunu sorunsuzca hallet kardeş...
 
Sayın Erolbin
Bahsettiğiniz cümle bir ihtimadir. Daha önce yağ seçiminin halis usullerine göre olduğunu, standartlara göre olmadığını ifade etmiştim. Değişen nedir de yazdınız bilmiyorum.. Yağ viskositesi, sıcaklıkla değişimi, servis şartları ve çalışma ortamı, yağ kombinasyonları imkanı vb daha bir kısım etkenlerle belirlenebilir.
Piyasada hazır mallar satıldığıdan üreticilerin ne standartlarının olduğu teknik değil ezber bir bilgidir ve burada bahsedilen sistemin özellikleri de incelenerek anlaşılabilir niteliktedir. Yoksa hata yaptığımızda düzelmememiz için sebep yok.
Başarılar dileriz.
 
inverter çıkış voltajını kontrol edip,220 ise üçgen,380 ise yıldız bağlanmalıdır,eğer inverter frekansı düşükse,motor da ısınma problemleri oluşur
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…