Batarya kullanımındaki amaç enerji kesintisinde, armatürün batarya üzerinden beslenmesi ile aydınlatmanın bir süre daha devam etmesini sağlamaktır. Bunun yapabilmesi içinde bataryanın şarj edilmesi gereklidir.
Batarya ve armatür aynı fazdan beslenirse; batarya sadece armatür yandığında şarj olur. Armatür yanmadığında ise enerji yokmuş gibi davranarak armatürü besler. Ve enerji gerçekten kesildiğinde batarya boş olduğu için armatür yanmaz.
Bu nedenle batarya için ayrı kablo çekilmesi gereklidir.
dökümana gerek yok . 4 x 2.5 mm kablo çekersin kahve balans ucu normalde lambayı çalıştırır siyah batarya-kit beslemesi aynı fazdan olmak zorunda yoksa kit üzerinde 380 oluşabilir mavi nötr sarı-yeşil toprak olur. anahtarı kapaktığınızda lamba söner batarya devrede olur ve şarj durumundadır. sigortayı kapattığınızda veya elektrikler kesildiğinde batarya devreye girer ve lamba yanar amaç ta budur sistemde böyle işler.
Kit fazını aynı fazdan çekmezsek ne olur? 380 oluşabilir demişsiniz ama kit röleleri çift röleli olduğu için karşılaşma gibi bir durum sözkonusu olmaz bildiğim kadarıyla. Sadece lambanın sigortası münferit atarsa lamba kitten yanmaz yada kit sigortası atarsa bu durum farkedilmez ve acil durumda kitler yanmaz. Lakin mecbur kalınırsa farklı faz kullanılabilir mi? Tecrübesi olan var mı bu konuda
Kit fazını aynı fazdan çekmezsek ne olur? 380 oluşabilir demişsiniz ama kit röleleri çift röleli olduğu için karşılaşma gibi bir durum sözkonusu olmaz bildiğim kadarıyla. Sadece lambanın sigortası münferit atarsa lamba kitten yanmaz yada kit sigortası atarsa bu durum farkedilmez ve acil durumda kitler yanmaz. Lakin mecbur kalınırsa farklı faz kullanılabilir mi? Tecrübesi olan var mı bu konuda