Merhaba arkadaşlar,Bir grup arkadaşımla birlikte Elektrikli araba üzerinde çalışıyoruz.İnternette bir türlü bulamadıgım bir konuyu sizlere danısmak istedim:BATARYA SOĞUTMA batarya 48v 60ah lık 4 tane olacak sizce bunları soğutmak için nasıl bir sistem fikir kullanılabilir..Bataryaları doldurmak için güneş enerjisi kullanılmayacak..
Soğutma işlemi için tek çare sanırım bildiğiniz gibi fan akü aralarında hava dolaşımı sağlamak için mesafe bırakmalı veya izole kaplama koyar ve termikle aşırı ısınmanın önüne geçer aküleriniz korursunuz, ticari pillerin şarj mantığı!
Merhaba arkadaşlar,Bir grup arkadaşımla birlikte Elektrikli araba üzerinde çalışıyoruz.İnternette bir türlü bulamadıgım bir konuyu sizlere danısmak istedim:BATARYA SOĞUTMA batarya 48v 60ah lık 4 tane olacak sizce bunları soğutmak için nasıl bir sistem fikir kullanılabilir..Bataryaları doldurmak için güneş enerjisi kullanılmayacak..
Merhaba arkadaşlar,Bir grup arkadaşımla birlikte Elektrikli araba üzerinde çalışıyoruz.İnternette bir türlü bulamadıgım bir konuyu sizlere danısmak istedim:BATARYA SOĞUTMA batarya 48v 60ah lık 4 tane olacak sizce bunları soğutmak için nasıl bir sistem fikir kullanılabilir..Bataryaları doldurmak için güneş enerjisi kullanılmayacak..
İLGİNÇ BİR SORU
akünün dışını sogutmaksa maksadın aliminyum bir kutu içine monte et.
Yok şarj anında akü kaynamasın dersen akünün kapasitesine uygun şarj kullanman yeterli.
İLGİNÇ BİR SORU
akünün dışını sogutmaksa maksadın aliminyum bir kutu içine monte et.
Yok şarj anında akü kaynamasın dersen akünün kapasitesine uygun şarj kullanman yeterli.
Hocam ağustos'da yarışlar olacak ve bir sürücü olacak araçta malum Li-ion biraz kararsız bir pil ısınma problemi var bu yüzden sogutma bizim için birazcık hayati öneme sahip soruyu tam dogru sekilde nasıl soracagım bilmiyorum ama sormak istediğim şey su araç hareket halinde iken bataryayı sogutmak için ne kullabilirz.Şarj esnasında zaten I-U metoduyla sarj edecegimiz için pek sıkıntı cıkmaz diye düşünüyoruz..Yanlıs bir sey söylüyorsam kusura bakmayın..İyi forumlar..
Aracın önüne ve yanlarına akünün bulunduğu bölümden geçecek şekilde hava menfezleri açmanız yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Yalnız fazla sürtünme kuvveti yaratmaması ve fazla toz toplamaması için dikkatli şekilde tasarlamak gerekli.
Strafor kabın içinde sıvı karbondan oluşturulan kuru buz kullanırsanız [oksijen tüpü dolumu yapanlarda bulabilirsiniz] yarış sürecinde performansınıza +++ katacaktır .Pillerinizin etrafını kalın aliminyum levhalarla ısı iletici silikonlu oil kullanırsanız mükemmel ısı iletimi sağlaya bilirsiniz