Birden Fazla OG Trafonun Tek Kaynaktan Beslenmesi

Glycerine

Üye
Katılım
20 Kas 2010
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
38
Merhaba Arkadaşlar,
Kısaca durumu özetlemek istiyorum.
Yaklaşık 6 km uzunluğu olan bir tünel açılacak. Bu tünele bir taraftan makinalar girecek ve 6 km sonra çıkacak. Tünele herhangi bir şekilde başka biryerden erişim olmayacak. Şimdi sorum şu, tünel içerisindeki enerjinin temini uzunluk arttıkça zorlaşacak. Belki 1-2 kmlerde aydınlatma kurtarabilir fakat 3. km'de gücü 250kw olan bir motor teşkil edilecek. Daha sonra her 500'er metre ara geçiş tünellerinin yapımı için yaklaşık 120-130 kw enerji ihtiyacı olan jumbolar kullanılabilir. Ezcümle, tünel içerisine 1'den fazla OG trafo koymak istiyorum. (Tünel ağzına kadar 34,5kV hücre grubu teşkil edilecek) Mesela 2. km'ye 300kw 34,5/0,4kV bir trafo koysam, daha sonra ihtiyaca göre 4. km'ye ve hatta 6.km'ye de olabilir. Bu trafo grubunu tek bir hat üzerinden beslemek doğru olur mu? Yani tek bir OG hücreden? Tünel içerisine koyacağım bu trafoların kontrolü için og hücre haricinde herhangi bir sistem var mıdır?

Selamlar.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.

Bir sürü hareketli makinenin olduğu sistemde OG hattının ( herhalde xlpe kablo olacak ) ve trafonun güvenliğini sağlayabilecek mısınız?
 
Egzost tahliye imkanı olabilecekse,uygun
güçte jeneratör / jeneratörler.Aslında,bu tip işler için,çift taraflı çalışma ! daha uy -
gun değilmi ?
Evet egzoz tahliyesi var, özel filitreli makinalar ve jeneratörlerde var. Aklıma gelmedi değil, lakin tünel açma makinaları 34,5kV kullandığı için, ilk anda trafo koyma fikri daha uygun gibi geldi
Bir sürü hareketli makinenin olduğu sistemde OG hattının ( herhalde xlpe kablo olacak ) ve trafonun güvenliğini sağlayabilecek mısınız?
Tünel açma makinaları 34,5kV besleme ile işletilmektedir. Yani xlpe kablo zaten tünel boyunca konsollara asarak çekiyoruz. Trafolar için de yine xlpe kablo çekmek pekte zor olmayacak. Evet ne kadar dikkat etseniz de, kamyon, jcb vb. araçlar kablolara takılabiliyor, arızalar oluyor fakat bunun önüne geçmek neredeyse imkansız. O yüzden güvenlik önlemlerini arttırabildiğimiz kadar arttırmaya çalışıyoruz.
 
Sorunun çözümü yeraltı dünyasındadır. 3,3 KV veya 6,3 KV gerilim seviyesi seçilmeli, yeraltında uygun gerilim seviyesinde esnek kablo tercih edilmelidir. Trafo güçleri toplamının çekeceği akım tek kablo ile taşınabiliyorsa tek kablo çekersiniz. Ya da birden fazla hat çekersiniz. Tünel içinde uygun gördüğünüz trafo yerlerinde istediğiniz şekilde cep açtırabiliyorsanız buralara özel saç köşk yaptırıp içine trafoyu ve yük ayırıcılı koruma hücresini ve AG dağıtım panosunu koyarsınız. Cebi istediğiniz gibi açtıramıyorsanız. Yeraltı trafosu kullanabilirsiniz. Bu tip trafolar primer ve sekonder tarafı korumalı kopakt yapıda tam tünel işlerine uygundur. Tabi böyle trafolar ülkemizde üretilmiyor. Dışarıdan ithal getiriliyor. Maliyet çok fazla olur. Yeraltı madenlerinde (devlet veya şirket ) hem bu tür trafolar hem de kablolar bulunur. İrtibat kurarsanız kiralama veya satın alma şeklinde buralardan gerekli donanımı temin edebilirsiniz.
Alagrup Atex Sertifikalı Maden Ekipmanları
Telefon: 0312 473 57 51

Fax: 0312 255 78 17

Adres: Gersan Sanayi Sitesi Tahsin Kahraman Caddesi No:65 Batıkent/ANKARA
örneğin bu Ala grup veya bu gibi madencilik ekipmanları tedarik eden bir firma, ülkemizdeki tüm madencilik firmaları ile temasta oldukları için size yol gösterip, gerek sıfır gerek ikinci el, gerekse kiralama konusunda yardımcı olabilirler.
 
Teşekkür ederim tknsyn. Firmayı incelemeye başladım, muhtemelen bir kaç gün içerisinde irtibat kuracağım.
 
Teşekkür ederim tknsyn. Firmayı incelemeye başladım, muhtemelen bir kaç gün içerisinde irtibat kuracağım.
Havalandırma sorununu nasıl çözüyorsunuz. 6000 metre pervane ile havalandırma için çok uzun bir mesafe . Ayrıca herhangi bir maden çalışması ya da patlayıcı-parlayıci madde depolanması olmayan bir yerde yeralti ekipmanı kullanmak ekstra maliyetten başka birşey değil. Kaldırılan tüzük de tünellerde bütün mevzulara dahildi ama yeni yayınlanan yönetmelik sadece maden işyerlerini kapsıyor. Tüneller için ekstra bir yönetmelik bulamadım.
 
Son düzenleme:
TBM makinaları ilerledikçe ona hizmet eden ekipmanlarda ilerliyor. Bantlar, og kablolar, havalandırma tüpleri, soğutma su boruları vb. Tünelin durumuna göre havalandırma fanlarının hızı ayarlanıyor. Bu eklediğim fotoğraf Riyad metro tüneline ait. Bu arada sanırım aradığım şeyde bu fotoğrafta yer alıyor. Bahsettiğim 250 kw'lık bant motoru burada bize yakın duran. Biraz ilerisindeki sarı renkli manitu aracına yakın olan kutu ise, küçük og hücresi ve trafonun bulunduğu ekipman.


 
Yerin ne kadar altında bu tesis ?250 kw
çok büyük bir güç değil,neden OG motor
seçilmiş ?
 
Yerin ne kadar altında bu tesis ?250 kw
çok büyük bir güç değil,neden OG motor
seçilmiş ?
Tahmin ediyorum 30-35 mt derinlikte seyrediyordur tünel. Motor og değil ag fakat buradaki en yakın enerji gelebilecek nokta kaç metre onu bilmiyorum. Kuvvetle muhtemel bir kaç km mesafe olduğundan AG taşımak zahmetli olacağından, OG gelip AG kullanmışlardır, diye düşünüyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…