Yani kondansatörün olması gereken değerden farklı olup olmadığına göre mi arızayı anlıyorsunuz? Ama kondansatörün değerinde değişiklik olsaydı, herhangi bir şişme falan beklenmez miydi?
YouTube'daki benzer sorunu olan bir arkadaşın tavsiyesiyle ve benim de tahminim üzere motorun kondansatörünü değiştirdim. Eski kondansatör; %5 tolerans, 9 uF, 300 VAC idi... Maalesef aynı özelliklerdekini bulamadım. Onun yerine 10uF, 400-450 VAC taktım.
Bu sefer motor bir 10 saniye gayet düzgün çalıştı. Sonra dönmek için biraz zorladı ama yapamadı. (Sanki gücü yetmedi veya birşey sıkıştırıyor gibiydi) Makine programdayken kapağı açıp kapatınca bu senaryo tekrar etti, yani motor yine bir 10-20sn düzgün çalıştı sonra durdu.
Ve motor iyice ısındı. Hatta bir parça koku da geliyordu. Ben de yeni kondansatörü çıkarıp tekrar eskisini taktım.
Bununla ilgili bir yorumu olan var mı arkadaşlar? Nedir bu kondansatörün işlevi tam olarak? Daha evvelden 'motora kalkış gücünü vermek' diye okumuştum. Motor, eski kondansatör takılıyken hiç dönmezken yenisinde neden bir miktar çalıştı ve ardından neden yeniden durdu? Fazla ısınmasının sebebi neydi?
Motorun videosunu ek'teki adresten izleyebilirsiniz..
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..
Salyangozu göremedim hocam. Kapasitör gibi motoru çıkarmadan sökülüp temizlenebilecek bir şey midir?
Bu olaydan sonra şu an çalıştırmıyorum zaten motoru, çok ısınıyor.
Salyangozu göremedim hocam. Kapasitör gibi motoru çıkarmadan sökülüp temizlenebilecek bir şey midir?
Bu olaydan sonra şu an çalıştırmıyorum zaten motoru, çok ısınıyor.
Motorun ön tarafında plastik muhafaza, içinde çarklar var, suyu ortadan çekip kenarlara basıyor.
O çarkın muhafazası içinde çark pervane kanatları arasında çıkarılması gereken birşeyler olabilir. Normalde filtrede takılıp motora girmemesi gerekir takılabilecek şeylerin..
İşaretlerinin yerin sağında, beyaz büyük çember, buna santrifüj çemberi deniyor içinde çark var,
içinde birseyleri sıkıştırmış heralde,
su kaçağını izleri de var, beyaz plastik üzerinde alt tarafında, beyaz beyaz..
İşaretlerinin yerin sağında, beyaz büyük çember, buna santrifüj çemberi deniyor içinde çark var,
içinde birseyleri sıkıştırmış heralde,
su kaçağını izleri de var, beyaz plastik üzerinde alt tarafında, beyaz beyaz..
Motoru ünite olarak, o beyaz plastik salyangoz ile birliktedir; motordan ayırmadan; salyangozun bağlı olduğu borulardaki kelepçeleri gevşetip çıkarabilirsin; daha sonra salyangozun tam ortasından söktüğün boru bağlantısından, (emiş girişi) elle gözle, salyangoz içerisindeki motor çarkını çevirerek bakıp kontrol edebilirsin; sıkışmış birşeyler varsa çıkarabilirsin. Beyaz plastik salyangozu motordan ayırmana gerek olmayacaktır.