Bosch İki Programlı Bulaşık Makinesi Arızası

motor kısmından hiç anlamam ama bana gelen kartlarda ilk önce kondastör değerine bakıp değiştiririz
Yani kondansatörün olması gereken değerden farklı olup olmadığına göre mi arızayı anlıyorsunuz? Ama kondansatörün değerinde değişiklik olsaydı, herhangi bir şişme falan beklenmez miydi?
 
şişme olmasına gerek yok iç direnci düşmüştür göz ile anlayamazsın, bazen kapasitör metre bile hatalı ölçüm yapabiliyor en garantisi değiştirmek
 
Merhaba arkadaşlar,

YouTube'daki benzer sorunu olan bir arkadaşın tavsiyesiyle ve benim de tahminim üzere motorun kondansatörünü değiştirdim. Eski kondansatör; %5 tolerans, 9 uF, 300 VAC idi... Maalesef aynı özelliklerdekini bulamadım. Onun yerine 10uF, 400-450 VAC taktım.
Bu sefer motor bir 10 saniye gayet düzgün çalıştı. Sonra dönmek için biraz zorladı ama yapamadı. (Sanki gücü yetmedi veya birşey sıkıştırıyor gibiydi) Makine programdayken kapağı açıp kapatınca bu senaryo tekrar etti, yani motor yine bir 10-20sn düzgün çalıştı sonra durdu.
Ve motor iyice ısındı. Hatta bir parça koku da geliyordu. Ben de yeni kondansatörü çıkarıp tekrar eskisini taktım.

Bununla ilgili bir yorumu olan var mı arkadaşlar? Nedir bu kondansatörün işlevi tam olarak? Daha evvelden 'motora kalkış gücünü vermek' diye okumuştum. Motor, eski kondansatör takılıyken hiç dönmezken yenisinde neden bir miktar çalıştı ve ardından neden yeniden durdu? Fazla ısınmasının sebebi neydi?

Motorun videosunu ek'teki adresten izleyebilirsiniz..

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..
 
9 mF çok çok yüksek bir değer hocam.tuhaf geldi. 3 - 5 mF arası olur normalde. Makinanın marka modeli nedir?

Motorun önündeki salyangozun içine baktın temizledin mi hocam,
Plastik ya da cam bir şey olabilir;

Ya da motor mil rulmanı dağılmıştır, yeni motor takmam gerekir..

O vaziyette uzun süre gerilim verme hocam motora, sargıları yanmasın.
 

Hocam 9mF değil, 9uF yazmıştım ama??

Salyangozu göremedim hocam. Kapasitör gibi motoru çıkarmadan sökülüp temizlenebilecek bir şey midir?
Bu olaydan sonra şu an çalıştırmıyorum zaten motoru, çok ısınıyor.
 

Motorun ön tarafında plastik muhafaza, içinde çarklar var, suyu ortadan çekip kenarlara basıyor.
O çarkın muhafazası içinde çark pervane kanatları arasında çıkarılması gereken birşeyler olabilir. Normalde filtrede takılıp motora girmemesi gerekir takılabilecek şeylerin..
 
Resimdeki yeri mi kastediyorsunuz hocam?
 

Ekli dosyalar

  • Picture1.png
    2 MB · Görüntüleme: 92
Resimdeki yeri mi kastediyorsunuz hocam?

İşaretlerinin yerin sağında, beyaz büyük çember, buna santrifüj çemberi deniyor içinde çark var,
içinde birseyleri sıkıştırmış heralde,
su kaçağını izleri de var, beyaz plastik üzerinde alt tarafında, beyaz beyaz..
 
Hocam o parçayı sökebilmek biraz zor gibi sanırım )
Yani motoru sökmek gibi birşey herhalde
 
Hocam o parçayı sökebilmek biraz zor gibi sanırım )
Yani motoru sökmek gibi birşey herhalde

Motoru ünite olarak, o beyaz plastik salyangoz ile birliktedir; motordan ayırmadan; salyangozun bağlı olduğu borulardaki kelepçeleri gevşetip çıkarabilirsin; daha sonra salyangozun tam ortasından söktüğün boru bağlantısından, (emiş girişi) elle gözle, salyangoz içerisindeki motor çarkını çevirerek bakıp kontrol edebilirsin; sıkışmış birşeyler varsa çıkarabilirsin. Beyaz plastik salyangozu motordan ayırmana gerek olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…