elektronik kart tamiri, işi bilen biri için, metodik kontroller ile sorunlu ünitenin belirlenmesi ile halledilebilecek, basit bir konu.
Kartın üzerinde birçok ünite var; 40 - 50 unite var belki; bunlardan bir - iki üç tanesi gümledi diye tüm kartı atıp yenisini atmak; lastik patladı akü bitti diye arabayı yolun kenarında terketmeye benziyor. (dediğim gibi elektronik kart tamirini bilen biri için bu böyle)
Yapılan işlem, 30 liralık avometre ile yapılan işler genelde:
diyotları kontrol etmek; triyakları, röleleri kontrol edip, kısa devre var mı bakmak şeklinde oluyor genelde. Rölelerin kontrol ayağına düşük gerilim verildiğinde güç ayağını enerjilendiriyor mu, vb. şeylere bakılıyor.
Çoğu zaman gümleyen ünite, kendini belli ediyor; gümlerken, iz bırakıyor : ) Islak kapasitörler zamanla kuruyor vs. bu tarz sorunlar oluyor.
500 - 800 - 1.200 liraya yenisini aldığınız kart; işini bilen biri için 20 - 30 lira maliyetle tamiri oluyor.
Doğru düşünüyorsunuz koskoca makine, teknolojisi güncel bir model, çalışırken yarattığı bir memnuniyetsizlik yok; pas yok çizik yok, kapının önüne mi koyacağız.