Labirentin ilk parçası. Kolay görünüyor ama 2 günümü aldı ve hala bitmedi. Gerçi stok parça yüksek karbonlu ve çok büyüktü. Küçültmek epey zaman aldı. Bir iki tane de kater kırdım.
Yani diyor ki, rulmandaki run-out'un en fazla olduğu noktalar "o" ile belirtilmiştir. Bu noktalara göre rulmanı hizalarsanız dış yuvadaki ve mildeki run-out'u en aza indirebilirsiniz. Dış yuvada run-out'un en az olduğu noktayı bulup dış yüzükteki "o" işaretine göre hizalayın. Aynı şekilde mildeki run-out'un en az olduğu noktayı bulup iç yüzüğü hizalayın. Run-out en aza indirgenmiş olur.
dıştaki O kısmı bir tarafa bakarken başka bir rulman üstüne takarken gene dıştaki O ötekinin zıt tarafına bakacak böylelikle runout minimize olacak doğru mu ?
Bu arada bu olay bütün angular contact rulmanlarda varmış. Özellikle SKF ve NSK gibi iyi markalarda. Ben daha önce hep ucuz Çin rulmanları kullandığım için hiç rastlamamıştım. Onlarda yok böyle bir olay.
Motorun tepesindeki, silindirin basacağı parçayı yaptım. Ölçüleri hatalı oldu. Bir tane daha yapacağım. Bu arada taşlama aparatını kalın taşla deneme imkanım oldu. Daha iyisi Çam'da kayısı.
İç koniği taşlamadan önce tornayı mükemmel açıya ayarlamak 2 günümü aldı ama becerdim sonunda. Elle ayarladığım için bir türlü tam açıyı tutturamıyordum. Koniğin bir tarafı ya fazla geniş ya da fazla dar oluyordu. Elimdeki fazla 7075 alüminyum parçasını bu iş için deneme tahtası olarak kullandım.
Bu arada en, bu projede en çok tırstığım iç koniği taşlama olayı. Yanlış taşlarsam konik genişler ve mil berbat olur ki en önemli ve zahmetli parça da mil zaten.