380/660 V şeklindeki bir etiket; motorun sargılarına uygulanacak olan gerilimin maksimum 380 V'luk olduğu anlamına gelir. Bu durumda bu motor fazlar arası gerilimi 380 V şebekede üçgen ve fazlar arası gerilimi 660 V olan şebekede yıldız bağlı olarak çalışmalıdır.
Bizim motoru bağladığımız şebekenin gerilimi fazlar arası 380 V olduğuna göre, motor tam yükte çalışıyorken ki bağlantı şekli üçgen olmalıdır.
Bu durumda bu motoru 380 V şebekede yıldız bağladığımızda sargılarına 220 V düşer. Sargılarına 220 V uyguladığımız için kalkış akımı kök3te bir oranında düşer ve motor daha düşük akımla yol alır. Motoru yıldız şekilde çalıştırmaya devam edersek motor üçgendeki akımından daha fazla akımı(nominal akımının 3 katı) çekmek durumunda kalır ve eğer aşırı akım koruma çalışmaz ise motor sargıları yanar. O yüzden belli bir zaman sonra motorun yıldız bağlantıdan üçgen bağlantıya geçirilmesi gerekir.
Özetle;
380/660 V motora yıldız-üçgen yol verilir.
Yıldızda kalma süresi uygun şekilde ayarlanarak, bu motorun yıldızdan üçgene geçmesi gerekir.
55 kW motor tam yükte yaklaşık 100-110 amper'e kadar akım çeker.
Kalkış akımı nominal akımın 4-8 katı arası olur.
Yıldız durumunda ise kalkış akımı nominal akımın 2,3-4,6 katı kadardır.
Bu verilerle bakıldığında bu motor tam yük akımıyla çalışmayan, kalkışta ve yükte herhangi bir sorunu olmayan bir motordur diyebiliriz.