Asankron elektrik motorlar etiketinde yazan değerler dahilinde çalışılar.
boşta çalışırken etiket değerindeki akımın % 2 si kadardaha az akım çeker yükte ise etiketeki akımi çeker bu sefer motor devri
% 2 kadar azalır bu terim yaklaşıktır.
şöyle bir örnek verim. dört kişilik bir otmobil 4 kişi ile 70.km hızda 100.km mesafeye 10.litre yakıt yakıyor.
aynı otomobil aynı şartlarda 2 kişi ile giderse 5.litre yakıt mı yakar hayır yine 10 litreye yakın yakar.
Asankron elektrik motorlar etiketinde yazan değerler dahilinde çalışılar.
boşta çalışırken etiket değerindeki akımın % 2 si kadardaha az akım çeker yükte ise etiketeki akımi çeker bu sefer motor devri
% 2 kadar azalır bu terim yaklaşıktır.
şöyle bir örnek verim. dört kişilik bir otmobil 4 kişi ile 70.km hızda 100.km mesafeye 10.litre yakıt yakıyor.
aynı otomobil aynı şartlarda 2 kişi ile giderse 5.litre yakıt mı yakar hayır yine 10 litreye yakın yakar.
Asenkron motor boşta çalışırken etiket değerinden yüzde 2 daha az akım çeker demek biraz yalnış olmuş ; söylediğiniz değer neredeyse bu motorun tam yük akımına baya yakın bir değer arz ediyor . Gerçek değer küçük motorlarda akımın % 40 50 si, orta ve büyük güçteki motorlar da ise % 25 30 u olur. http://www.emo.org.tr/ekler/fc848051e4459b8_ek.pdf?dergi=318