Buz dolabında tıkanma

arkadaşlar siz bu işi bilmiyomusunuz sitem tıkalı dolap yag kaldırmış sitemi açmaz isen sabah kadar vakum yap sabah kadar drayer degiş yapacagın işlem şudur
donuşi sök klcaluıda boşa düşür dnüşe bi aparat yap gaz satı baglamak için saatin hortumunun içine bir şırınga tavzon yada yagsız tiner koyun ben tiner ile yapıyom yagsız arkasından kliam gazı r 22 gönderin likit halinde gaz tineri iterek siteme gider sonra biraz bekle gazı kapat bekle kılcaldan yavaş yavaş kesik kesik gaz çıkacaktır bekle biraz tabi 5 dk sonra hava makinanı al gazı sök saate onu bagla ver basınçlı havayı yüksek başınçta be 300 pisi veriyom kapat hava motorun u bekle o kılcaldan yladıgın kliam gazı basınçlı seri hızlı bi şekilde çıkacak tır kılcalın açıldı sonra enson saaatin hortumuan tavzon yada tiner koy 1 şırınga havayı bas tiner çıkrın işlem tatamdır tıkanma işin halledildi kondansere gerk yok çok fazla ama bi süpürtmek te fayfa var tıkanıklıgı açtıktan sonra arkadaşlar ben artık 30 gram drayer kulanıyom daha rahat oluyo ilerde tıkanma yapmıyo kaynagını yap vakumunu yap gazını ver olay bitii sitemin tıkanıklıgını gidermez sen bu iş olmaz
 
arkadaşlar siz bu işi bilmiyomusunuz sitem tıkalı dolap yag kaldırmış sitemi açmaz isen sabah kadar vakum yap sabah kadar drayer degiş yapacagın işlem şudur
dönüş ü sök klcaluıda boşa düşür dönüşe bi aparat yap gaz satı baglamak için saatin hortumunun içine bir şırınga tavzon yada yagsız tiner koyun ben tiner ile yapıyom yagsız arkasından klima gazı r 22 gönderin likit halinde gaz tineri iterek siteme gider sonra biraz bekle gazı kapat bekle kılcaldan yavaş yavaş kesik kesik gaz çıkacaktır bekle biraz tabi 5 dk sonra hava makinanı al gazı sök saate onu bagla ver basınçlı havayı yüksek başınçta be 300 pisi veriyom kapat hava motorun u bekle o kılcaldan yladıgın kliam gazı basınçlı seri hızlı bi şekilde çıkacak tır kılcalın açıldı sonra enson saaatin hortumuan tavzon yada tiner koy 1 şırınga havayı bas tiner çıkrın işlem tamamdır tıkanma işin halledildi kondansere gerk yok çok fazla ama bi süpürtmek te fayda var tıkanıklıgı açtıktan sonra arkadaşlar ben artık 30 gram drayer kulanıyom daha rahat oluyo ilerde tıkanma yapmıyo kaynagını yap vakumunu yap gazını ver olay bitii sitemin tıkanıklıgını gidermez sen bu iş olmaz
 

CANIM KARDEŞİM...
mesleği nasıl nerde kimden öğrendin bilmem ama bazı şeyleri yeniden öğrenmen gerekir diye düşünüyorum..mesleğimiz artık o kadar ayağa düştüki serviste bir ay çalışan kendine usta diyor artık.. basit bir buzdolabı şemasını okuyamayan Elektrik devre şemasını çözemeyen ordan burdan öğrendikleri ile bu mesleğe soyunuyor işi herşekilde bok edip çıkarıyor olanda bu işi hakkı ile yapanlara oluyor...buzdolabının termostatını ölçmeini bilmeyipte dolaba kompresör değiştiren vede değiştirirken röle termik uçlarını röleye bağlayıpta dolabı çalıştıramayan mı ararsın..kapı contasını değiştirirken mıknatıslı tarafı kapının içine gömen mi ararsın 2600 makineye 2100 körüğü hemde ters takanmı ararsın ne ararsan bu gözler gördü....
ŞİMDİ....
gelelim biz konumuza ... yazdıklarında bir nokta varki yazmadan geçemedim...
kimden öğrendin veya nasıl tecrübe ettin bilmem ama bildiğim tek nokta buzluğa 300 psi hava vsvs basma olayı beni kurtlandırdı.. kapalı bir soğutma devresinde (ev tipi sistemler ) görülebilen en yüksek basınç 14 15 atm basınç görülür oda kondanserin alt kısımlarına (drayere doğru) olan kısımda evapa giren likit akışkanın basınçı en fazla 0.5 0.7 atm basınç tadır... soğutma çevriminde fazla basınç istenmez vede dizaynda basınç dayanımları belirli bir seviyededir.. sen evapa 300 psi hava basman ki yaklaşık 20 bar eder gün gelir o aleminyum buzluğun zayıf yerlerinden gaz kaçırmasına neden olur.. bu iş 30 bar basınçla çalışan otomobil lastiğine 100 bar hava basmak gibidir...
forumda sen ve nezdinde tüm katılımcılara nacizane tavsiyem bir konuda yorum yaparken ya o konuya çok hakim olarak yorum yapılmalı yada araştırılarak bir takım fikirler beyan edilmelidir...
yoksa yahu siz bu işi bilmiyorsunuz diye başlayıpta bazı şeyleri ben daha iyi biliyorum diyen mesajlara yazmak gerçekten bu işi bilmeyipte burada birşeyler öğrenenlerin kafasını karıştırmakla beraber yanlış noktalarla bilgilerle bu mesleğe adım atarak ileride geri dönülmez noktalara getirebilir....
sevgiler saygılar
hakan
 
en güzeli kılcal borudan selülozik tiner emdir ama sadece drayer kapağının yarısı kadar emdir sonra tekrara buzluğa basınç ver kılcal borudan yağ karışımlı tiner geldiğini göreceksin iki veya üç sefer yap bu işlemin sonunda yarım saat vakum yap drayeri değiştirmeyi unutma kolay gelsin
 
saygı duyarım hakan usta ben sistemi benzile temziledigim dönemler oldu belki sana göre yanlış oldugu düşünüyosundur bu benim işi bilmedigim anlamında deil dirki ha olabilir herkesin bi eksigi vardır saygı duyarım ben 20 bari degin gibi zayıf yerden açılam yapabilir ama karşılaşmadık böyle bi problemle belki yanlız yapıyoz oda dogrudur saygılar
 
bende genelde benzinle temizlik yaparım ama rolbont buzluklarda çok eskiyse sakıncalı zayıf yerlerinden hemen deliyor dikkatli oluna
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…