Merhaba Hocam,
Tam ne yapmaya çalıştığınızı açıklarsanız , daha faydalı olur. Tübitak projesi mi yazıyorsunuz? Yoksa biten bir projenize sonuç raporu mu yazıyorsunuz? Birde öğrencilerinizin seviyesi (lise,ortaokul) nedir?
İyi çalışmalar.
Merhabalar. Meslek lisesindeki öğrencilerime danışmanlık yapmaya çalışıyorum
Branşım bilişim teknolojileri olduğu için bu konulara çok aşina değilim ama onlara yardımcı olabilmek için internetteyim sürekli.
Buzdolabı çalışırken arkada bulunan kılcal borularda ve motorda ciddi sıcaklık oluşuyor. (En azından eski buzdolabında bende şahit olmuştum).
Motordaki (motoru su içerisinde tutmak akıllıca olmayabilir) sıcaklığı olmasa bile kılcal borulardaki sıcaklık ile bir miktar suyun ısısını artırabilir miyiz? Bu soru ile başladı proje fikri.
Şimdi malum okullar kapalı, öğrenciler ile sadece whatsup üzerinden haberleşiyoruz,
okulumuzda tesisat alanı ve elektrik elektronik - beyaz eşya alanları var ama bu süreçte yardım alamıyoruz deneme yapabilmek için.
Ay sonuna kadar projenin teorik raporunu sunmamız gerekiyor ve kabul görür ise maddi destek kazanacağız.
Bizde temel olarak şöyle bir cümle kurabilmek istiyoruz mümkün ise
"Kılcal borular spiral şeklinde düzenlenip 20 lt lik bir su deposu içerisine yerleştirildiğinde suyun sıcaklığını 25 dereceden 35 dereceye çıkarmayı hedefliyoruz"
Birde yine burada öğrendiğim ısı eşanjörü kullanmak üstteki su deposunda kılcal boru gezdirmekten daha verimli mi olur onu merak ediyorum.
Yukarıdaki ifadedeki rakamlar örnek olsun diye yazdığım değerler.
Detay raporu için bu veya benzeri iddialarda bulunmamız, kabul görür ise küçük bir prototip yapmamız gerekecek.
Prototip için süre sorunumuz yok gibi ama rapor için acele etmemiz gerekiyor.
Proje günlük hayatta geçerli olsun olmasın öğrenciler için değişik ve eğlenceli oluyor, okul için ise bu dönemde güzel bir etkinlik oluyor.
Biraz uzun yazdım kusura bakmayın.
Fikirleriniz ve ilginiz için teşekkür ederim.