buzdolabı timer nedir ne işe yarar çalışmaz ise ne olur

syn.binbaşı benim beko bk 9610 nm buzdolabı var malüm buzdolabin üstunde elektronik kart var kartın üstünde röle yok
dolayısıyla açıp kapa olmuyor evaparatör uzerind3ki rezistans 8 saatte bir ısınmasi gerekiyor sizin yazınizı okudum timer yok elektonik kart hepsini yapıyor diyorsunuz o zaman bana kartı değistirmek kalıyor
benim buz dolabi alt soğutmuyor çünkü evaparator uzerindeki rezistansa voltaj gelmiyor ve erime olmadığı için buz çoğalıp sirkülasyon fanına ulaşıp fanin dönmesini engelliyor dolayısiyla alt soğutmuyor burda ben timer aramıyacağım direk elektronik karti değiştirmem gerekiyor çünku defrost sensorünu değistirdim sonuc aynıydi
tekear bir aydinlatma yaparsaniz sevinirim
 

aç kapa yapan tek komponent röle değildir. internette resimlerden baktım bk9610 kartına. soğutucu var ve bir adet triyak yada mosfet görünüyor. rezistans ac220 ise triyak var. BT136-137 tarzı bir triyak olabilir. rezistans dc ile sürülüyor ise o 3 bacaklı siyah malzeme mosfet olabilir. yeni nesil beyaz eşyalarda elektromekanik anahtarlama elemanı ( röle , kontaktör vs.. ) kullanılmıyor. solid state anahtarlama elemanları ( mosfet , triyak , tristor , igbt vs ) ömürleri çok uzundur.

siyah olan malzemeyi değiştirin. metal soğutucu üzerinde.

https://www.online-yedekparca.com/buzdolabi-elektronik-kontrol-karti
 
evet triyak var onu değiştirdim diğer sol tarafında iki adet var onları bulamadım triyakı değiştirdim iki hafta çalıştı bekledim yine aynı buzlanma yaptı ve fan motoru buza çarpmaya başladı
dolayısıyla eğer harici bir Elektronik timer yoksa kartı komple değiştirmem gerekecek ozaman
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn. atakanbey ; ayni kartla 2 hafta boyunca defrost sorunsuz (rezistanslara bu sürelerde hiç Elektrik gidemeden) çalışması imkansızdır, bu noktada mutlaka bir yanlışınız olmalıdır, demek ki arada tutukluk yapan bazı iç bağlantı noktaları vardır. Çünkü en fazla 2-3 gün sonra aşırı karlanma, buzlanmayla evaporatör iç sirkülasyon fanının zor, sürterek dönebilmesi gerçekleşebilir. Rezistansa gelinceye kadar, nofrost içinde, ona seri bağlı termik (NTC) ve rezistansın soket geçme bağlantılarında da olası irtibatsızlıklar olup olamadığını iyice kontrol edin. Alt ve üst rezistanslara 220 volt AC'nin gidememesi, hem kartın kendisinden hem de normal zamanlamaya göre karttan sınırlı sürelerde rezistans beslemesi çıktıktan sonra buzdolabı soketlerindeki iç soket geçişlerinden, seri bağlı termiğin kendisinden bu sıkıntılar olabilir. Yani sadece orijinal kartın sıfırıyla değiştirilmesi karttan çıktıktan sonra rezistans çıkışına giden yolarda muhtemel iç irtibat sıkıntıları varsa defrost sıkıntınız yine devam ederek düzelmemiş olabilir. Avometreyle dolap çalışmıyorken söz konusu rezistans geçişine bağlantı noktalarında çok detaylı omaj ölçümleri de mutlaka yapılmalıdır. Kolay gelsin.
 
ilginiz için teşekkür ederim sy.binbaşı tabiki dedikleriniz çok doğru ben yine bu sitede bir arkadaşın tavsiyesini yaptim rezistans soketlerine radyonun fisini bağladim eski kablonun orjinal fişini kestim yerine rzistansin orjinal bire bir soketlerini kullanarak soketlere yerleştirdim malum 8 saatte bir defroz yapıp rezistans devreye girmip buzlanmayieritmesi gerekmezmi çünkü bahsettiğiniz ntc sensorünü değiştirdim dolayısıyla 8 saat bekledim radyo fm frekansinda ses son ses olarak açtim 8 saat bekledim tik yok yani ana kart eger timer gibi gorev yapıyorsa niye 8 saat dolunxa rezistanı çalıştırmıyor ben acaba diyorum ana kartta bağlı Elektronik bir timer kartımı var benim kartın üstunde bir adet şase soğutmali triyak var ve sağlam olmasina rağmen değiştirdim buz dolabınin üstu gayet iyi ama alt taraf buzlanıyor erime olmadığı için necburen fanı coğalan buz durduruyor
bu dolabı tamir eden bu arızaya maruz kalan bir arkadaş bulamadım en son ana karti değiştirmek kalıyor ilginiz için tekrar tesekkür ederim
 
Rezistansların mevcut omajlarını ayrı ayrı (ayırarak) omaj kısmında avometreyle ölçmeniz ve karttan rezistans çıkış bağlantılarını kontrol etmeniz (içten kablo kırılması, kopması, vb. iletimsizlik ihtimaline karşı) gerekiyordu. Sanırım bu aşamaları daha en baştan geçmiştiniz. Bu aşamaları eğer atlayıp geçmediyseniz rezistansların, karttan çıkıp rezistansa giden bu kablo uçlarını, rezistans uçlarına gelinceye kadar iç tesisattan kablo sağlamlığı olarak avometreyle ölçerken, ayrıca çalışrken ekranda sensör uyarısı (açık devre veya iç arızalı) olup olmadığına da bakmalısınız. Ekranda E1, E2, vb. arıza (hata) sensör uyarıları çıkarken rezistanslara rezistans akımı gidemiyor. (kendi deneyimlerimden) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…