Merhaba.
1- No-frostlarda bu ayrı işlemler için 2 ayrı motor-kompresör bulunabilseydi bu söylediğiniz belki o zaman mümkün olabilirdi. Bu nedenle servisi çağırıp iki ayrı fişle bunu ayırmak mümkün değildir. Çünkü dondurucu ve soğutucu bölümlerin uygun (özel set edilen) sıcaklığa gelmesiyle tek bir motor-kompresör arada bir çalışmaya ara verip duruyor. Dondurucu bölüm set edilen bir soğukluğu (-18 , -24 gibi) buluncaya kadar, soğutucu bölüm de termostatla set edilen daha yüksek (2-8 santigrad dereceler gibi) bir soğukluğu buluncuya kadar bu makina çalışmaya devam ediyor. Her iki kısım da uygun soğukluk derecesini bulduğunda asıl (ana) çalışmaya ara verilip NF ancak o zaman durmuş oluyor. Yani "VEYA" mantığıyla değil "VE" mantığıyla çalışarak, dondurucu ve soğutucu kısım ayni anda set edilen değerlere geldiklerinde ortak olan motor-kompresör ancak o zaman kartın iç kumandasıyla duruyor. Soğutucu ve dondurucu kısım set edilen değerlerine gelinceye kadarl birbirlerine bağımlı kalmış oluyor, bağımsız çalışmamış oluyorlar.
2- +14 derecede gıdaların kolayca bozulması söz konusu olabileceğinden bu sıcaklık aralığında çalışan uygun termostat bulmanız çok zor olabilir. Buzdolabı termostat bağlantısını kendi iç kontrol (beyin) kartıyla görmediğinde ise motor- kompresör sürekli olarak (durmadan) çalışıyor.
3- PT-100 sensör uçlu dijital bir termostat (NO- NC röle kontak çıkışlı) kullanıp peltierle çalışan 12 voltluk araç portatif buzdolaplarının soğutma sıcaklığını sadece sabit 14 derece olarak ayarlayıp sürekli soğutma sıcaklığını net olarak bu şekilde sabitleyebilirsiniz. (Bunların iç doldurma/soğutma kapasitesi bu özel çalışmanıza uygun ise)
4- Peltierli soğutucuların yüksek amperli 12 volt DC akım girişini anahtarlamakta ise, 12 volt araç far güçlendirme rölesini, 12 volt AC/DC adaptörle NO/NC dijital termostat kontaklarından olan seri bağlı anahtarlamayla indirekt olarak kullanırsınız. Kolay gelsin.