arkadaslar ben 20 yasındayım ElektrikElektronik mezunuyum sanayide oto elektronik yada oto elektrik üzerine ciraklık yapmam mantılımı olurmu sanayiye gitmeyey cok cekiniyorum cogu kısı sanayı soyledir boyledir diyor
elektronik kart arızı bulmayla tecrübem.
olcu aletini iyi kulanmayı bilirim
osiloskop hıc kulanmadım ama birsi ogretirse cok hızlı kavrarım dalga formları filan bilirim yani
aracalrda sanzıman ecu motor ecu sensorler az cok bise bilirim
Anladığım iş değil fikir tavsiye verebilecek bilgide değilim ama elektrikli araçlar çoğalmaya başladı. Pil, şarj üniteleri, motor sensörleri , rejeneratif sistem, yazılım güncellemeleri falan o konulara yönelmek mantıklı. Arıza bulup kart değiştirme bilgisi edinsen yeter. Yetkili servislerde teknik eleman olarak
valla biz sanayiye düştük ne bilim pişmanda değiliz . elin ne kadar yağa pise bulaşmışsa okadar huzurlusundur ve o kadarda para kazanmışsındır . ama oto Elektrik mantıklı bir iş değil sanki. tamir devri kapandı zaten yavaş yavaş otlar elektriğie dönecek o konuda açık olacak . ama nerede öğreneceğiz o işi o muamma.
eğer evlenmeyi düşünmüyorsan gemi derim .
eğer güçle kuvetle çalışım deyorsan og derim
sanayide oto elektriğinin iki yüz vardır. oto elektrikçisi, elektrikçidir. tesisat arızasını bulur ve tamir eder, bir de ecu dediğimiz beyin var ama tamir edemez. neden mi çünkü elektronikçi değildir. sen ikisini birden yaparsan değerli olursun. bu arada her şey tamir olacak diye bir kural yoktur.
sanayide oto elektriğinin iki yüz vardır. oto elektrikçisi, elektrikçidir. tesisat arızasını bulur ve tamir eder, bir de ecu dediğimiz beyin var ama tamir edemez. neden mi çünkü elektronikçi değildir. sen ikisini birden yaparsan değerli olursun. bu arada her şey tamir olacak diye bir kural yoktur.
ecu için çok zaman lazım çokta eğitim onu sanayide almak uzun zaman sürer kaldıki cu tamir edbilmek zor değil ama kolayda değil . ama az bişi Elektronik bilmek gerekir en azından protokolleri. buda yetmez çoğunun programları lisanslı ve maalefef bulmakta zorluk çekiyorsunuz . bununla beraber ecu arızalarında hepsini birden yapabilmek çokta mümkün değil .
otomobiller genelde can bus üzerinden haberleşir . yada j 1939 bu iki protokol yeterli gelebilir . cummins modbusla haberleşir . ve kendi programı vardır . cat gene ayrı dongle kullanır volvo programlamak için vodyaya ihtiyaç vardır mtu mdecin donhgle gene farklı ... kaldıki ecuda arıza çözmek öle basit bişi değil
ve çoğu hasar onarılamıyor .. var ortalarda beyinci yazıp bir sürü tabela asan insan ama daha bir tane netice alamadık . ne volvo ms2 den ne mtu mdecten nede cat adec ten .
yapılamaz demiyorum elbette yapılır mümkün ama az zaman alır . işte mesele burda
bu zamanı harcarken en az 3 4 yıl fiziki hayatınızı idame ettirebilecek olanakları bulmak . ve bu mesleği öğrendikten sonra onu paraya çevirebilecek imkanları düşünmek lazım ..
ha arabaya soketi takıp bir yağ sensörüydü hararetti oksijendi onu bulup değiştirmekten pc yardımıyla olur tabikide .. ama elektrikli araçlar konusnda ısrarcıyım . o konuyu bilmiyorum ne olur ne arıza yapar nasıl tamir edilir bilende zannımca pek yok piyasada . bu konuda ciddi açık olacak kanattindeyim.
Ecu işi zor arkadaşlar sadece o marka için üretilmiş özel komponentlar oluyor ecularda özellikle entegreler. Piyasada bulunabilecek ürünler değil malesef. Ecu işi yapanlarda zamanla biriken hurda/donör ecular oluyor onlardan sökerek malzemeyi temin ediyorlar. Ayrıca ecu test cihazları var hem arızayı bulmayı kolaylaştırıyor hem de onarım sonrası test yapmaya olanak sağlıyor ama fiyatları uygun değil. Yani bu iş yapılmaz değil tabiki ama giriş kısmı çok meşakkatli.