/******************************************************
Uygulama Adı : Display Uygulaması-2 (Buton İle 0-99 Yukarı Sayıcı)
PIC PROG/DEKA : Port B jumper'ı 7-seg konumunda olmalı
*******************************************************/
#include <16f877.h> // Kullanılacak denetleyicinin başlık dosyası tanıtılıyor.
//***********Denetleyici konfigürasyon ayarları************
#fuses XT,NOWDT,NOPROTECT,NOBROWNOUT,NOLVP,NOPUT,NOWRT,NODEBUG,NOCPD
#use delay(clock=4000000) // Gecikme fonksiyonu için kullanılan osilatör frekansı belirtiliyor
#use fast_io(a) // Port yönlendirme komutları a portu için geçerli
#use fast_io(b) // Port yönlendirme komutları b portu için geçerli
#define display_1 pin_a0 //display_1 ifadesi pin_a0 ifadesine eşleniyor
#define display_2 pin_a1 // display_2 ifadesi pin_a1 ifadesine eşleniyor
#define buton pin_a2 // buton ifadesi pin_a2 ifadesine eşitleniyor
char birler=0, onlar=0, sayi=0; // char tipinde değişkenler tanımlanıyor
// Ortak katot display için veri değerleri
const int digit[10]={0x3F, 0x06, 0x5B, 0x4F, 0x66, 0x6D, 0x7C, 0x07, 0x7F, 0x6F};
/********* ANA PROGRAM FONKSİYONU********/
void main ()
{
setup_psp(PSP_DISABLED); // PSP birimi devre dışı
setup_spi(SPI_SS_DISABLED); // SPI birimi devre dışı
setup_timer_1(T1_DISABLED); // T1 zamanlayıcısı devre dışı
setup_timer_2(T2_DISABLED,0,1); // T2 zamanlayıcısı devre dışı
setup_adc_ports(NO_ANALOGS); // ANALOG giriş yok
setup_adc(ADC_OFF); // ADC birimi devre dışı
setup_CCP1(CCP_OFF); // CCP1 birimi devre dışı
setup_CCP2(CCP_OFF); // CCP2 birimi devre dışı
set_tris_a(0xFC);
set_tris_b(0x00); // B portu tümüyle çıkış olarak yönlendiriliyor
output_low(display_1); // 1. display pasif durumda
output_low(display_2); // 2. display pasif durumda
while(1)
{
birler=sayi%10; // birler hanesi hesaplanıyor
onlar=sayi/10; // onlar hanesi hesaplanıyor
output_high(display_2); // 2. display aktif durumda
output_b(digit[birler]); // displaye bilgi gönderiliyor
delay_ms(5); // gecikme veriliyor
output_low(display_2); // 2. display pasif durumda
output_high(display_1); // 1. display aktif durumda
output_b(digit[onlar]); // displaye bilgi gönderiliyor
delay_ms(5); // gecikme veriliyor
output_low(display_1); // 1. display pasif durumda
if (input(buton)) // Arttır butonuna basıldı ise
{
delay_ms(10); // Buton arklarını önleme gecikmesi
sayi++; // sayi değişkenini 1 arttır
if (sayi==100) // Eğer sayi değişkeni 100 oldu ise sıfırla
sayi=0;
birler=sayi%10; // birler hanesi hesaplanıyor
onlar=sayi/10; // onlar hanesi hesaplanıyor
while(input(buton)) // Buton bırakılana kadar döngüyü işle
{
output_high(display_2); // 2. display aktif durumda
output_b(digit[birler]); // displaye bilgi gönderiliyor
delay_ms(5); // gecikme veriliyor
output_low(display_2); // 2. display pasif durumda
output_high(display_1); // 1. display aktif durumda
output_b(digit[onlar]); // displaye bilgi gönderiliyor
delay_ms(5); // gecikme veriliyor
output_low(display_1); // 1. display pasif durumda
}
}
}
}
alın bunu çalışıyo