Sorun olmaması gerekir ancak akım değerlerini incelemeniz gerekir.
Sürücülere giden
Elektrik kablosunu sürücülere yakın noktadan değil güç kaynağının çıkışından ayrılması öneriliyor.
Motorlarınız sanırım bipolar paralel bağlıdır. Aşağıdaki mesajdaki RAR dosyasında motorlarınızın akım dahil, bağlantı şekline göre değerleri verilmiş.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/posts/761258/
Trafolarınız 250/35=7.14A akım sağlayabiliyor. İki motor bağlayacağınız trafonun toplam akım kullanımı 7.14A (
Peak) ile karşılanacak.
Motorlarınızın paralel bağlı iken akım ihtiyacı
RMS olarak (siz de kontrol edersiniz);
86BHH80-Y420C-Y32B 6.93A
57BHH82-300E-21BE 4.24A
Toplam 6.93+4.24=11.17A RMS.
Sürücülerin üzerinde genellikle RMS ve Peak (en çok) akım değerleri verilir. Aralarında hesabını bilmediğim bir oranda fark var. Motorların yukarıdaki değerleri RMS ancak trafonun çıkışı Peak değer. RMS olarak verilen değer dalgalanmalar nedeni ile Peak değerlerine çıkabiliyor.
Fotoğraftan anladığım trafo çıkışına doğrultucu ve kapasitör ekleyerek regülesiz (unregulated) güç kaynağı oluşturmuşsunuz. SMPS (regüleli) güç kaynağı kullanımında, güç kaynağının çıkış akımının emniyet için belirli bir oranda (yaklaşık %30) fazla olması öneriliyor. Regülesiz güç kaynaklarında ise tam tersi, motorların akım gereksiniminden daha düşük güç kaynağının yeterli olabileceği söyleniyor. Bu çıkarımı Leadshine'ın kataloğuna dayanarak yapıyorum;
https://www.kontrolkalemi.com/forum/posts/682544/
Sürücüler üzerinden motora giden akımı sınırlama şansınız var. Güvenliği ve çıkışın Peak olduğunu da göz önüne alarak trafonuzun (güç kaynağınızın) çıkışının yetebileceği akım değerlerini seçebilirsiniz. Motora, gereksiniminin altında akım sağladığınızda karşılığı tork düşüklüğü olacaktır. Motordan ideal torku elde edemeseniz de bu tork size yeterli gelebilir.
Bir başka seçenek ise motorların birinin veya her ikisinin de seri bağlanması. Seri bağlandığında gereken akım paralele oranla yarıya düşüyor ancak gereken voltaj artıyor. Voltajı artırma şansınız yok. Seri bağlı iken motorların torku zaten yüksek devirlerde paralele oranla daha çok düşüyor. Paralel ve seri tork eğrileri karar vermenizde yardımcı olabilirdi ancak motorların tork eğrileri verilmemiş (sanırım Şahin Rulman'dan alındı). Benzer güçteki Leadshine motor tork eğrileri kısmen fikir verebilir, mesajınızdaki motor kodları zaten Leadshine'a ait.
Konu elektrik/
Elektronik bilgisi gerektiriyor, hata halinde sakıncaları veya tehlikeleri olabilir. Ben bildiğim kadarı ile konuyu size aktarmaya çalıştım. Örneğin Leadshine'ın kataloğundaki bilgi ne kadar güvenilir veya seçtiğiniz kapasitör yeterli mi? Konuya hakim birine danışmanız yararlı olabilir.
Not: Regülesiz güç kaynağınızın çıkışında 35VAC x 1.414 = 49.5 VDC elde ediyor (DC ölçüm ile belirlenebilir) olmalısınız. 49.5V çıkış, (bilemediğim) bir oranda, RMS/Peak yapısına benzer şekilde dalgalanacaktır. 49.5 voltun sürücüleriniz için uygun olup olmadığını kontrol etmenizde yarar var. Sürücü firmaları genelde peak değerleri ile sürücüleri adlandırıyorlar ve bu değer anlık bile aşılmaması gereken değer olabiliyor.