Değerli arkadaşlar Güneş paneli ile derinkuyu dalgıcı çalıştırmak istiyoruz. Motor gücü 37 kW yıldız üçgen olarak şebekede çalışıyor.
Solar sistemde sürücüye bağlarken yıldız kaidesine göre mi üçgene göre mi bağlanmalı ?
Yani üçü solar sürücüye girip, üçü de birbirine köprü mü atılmalı ?
Şartlara göre nadiren üchen bağlanıyor. Siz 220v beslemeli bir sürücü kullanacağınız için Yıldız bağlantısını dikkate alın. Birde hangi sürücü olursa olsun kullanım kılavuzundaki özel durumları dikkate alın. Birde 37kw derken 0.37 demek istediniz doğru muyum?
böyle durumlarda her zaman etiket değerlerine göre hareket etmeniz en mantıklısı sürücü çıkışı 380 dalgıçta 380 voltta ücgense bağlantıyı ücgen yıldızsa yıldız yapmalısınız solar sistemler hakkında bilgim pek yok ama o güçte bir motoru çalıştıracağınıza göre baya büyük bir sistem olmalı...
Şartlara göre nadiren üchen bağlanıyor. Siz 220v beslemeli bir sürücü kullanacağınız için Yıldız bağlantısını dikkate alın. Birde hangi sürücü olursa olsun kullanım kılavuzundaki özel durumları dikkate alın. Birde 37kw derken 0.37 demek istediniz doğru muyum?
Değerli arkadaşlar derinkuyu da kullanılan ve minimum 37 kW dan başlayıp 75 kW ya kadar kullanılan dalgıçlar mevcut. 0.37 değil 37 kW yani 37000 watt , 50 hp gücü.
Solar sistem kurmayı düşünüyoruz. Lakin Bağlantı durumu nasıl olmalı onu bilmiyorum. Klasik şebekede yıldız üçgen ile çalışıyor fakat solar sistemde sürücü çıkışına nasıl bağlamak gerekiyor. Nasıl optimal çalışır onu merak ettim
Enerji analizörü ile takip etmenizi iyi bir Cos. dengelemesi (Kompanzasyon) yapmanızı öneririm.
Sayın edremit, bilgi ve yorumlarına derin saygım var, Ama bildiğim, aklımda kalan bir bilgi. sofstarter/yumusak yolverici cıkıslarına kondansatör baglanmamasının, üretici tavsiyesi oldugudur. Çok uzun süre önce, formumuzda da bu bilgi paylaşılmısdı, diye hatırlıyorum.
Yanıtınız için çok Teşekkür ederim. Kondanstor bağlanmasının sistem sağlığı açısından etkileri nelerdir ? Şebekedeki gibi reaktif sıkıntımız olmayacağı için soruyorum.
Solar sistem şebekeye bağlı kalacaksa özel hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Tek başına solar sistemle beslenecekse işler biraz karışık hale geliyor. Bu durumda solar sistemin gücü motorun nominal gücüne değil motorun kalkınma akımına uygun olmalı. Değişik yol verme sistemleri değişik kalkınma akımına sebep olur. İlke olarak yol verme sistemi ucuzladıkça yol verme akımı yükselir. Bunun sonucu olarak ne kadar ucuz yol verme sistemi kullanırsanız o kadar pahalı solar sistem kurmanız gerekir. Yıldız üçgen den yumuşak yol vericiye kadar bütün alternatiflerin fiyatlarını araştırıp buna karşılık gelecek solar sistemin maliyetinide hesaplayarak en ucuz çözümü bulmak uygun olanı.
Bu tip konularda çoğu zaman doğru yanlış yoktur. Ucuza mal olan pahalıya mal olan vardır.
Zeybek Hocam haklısınız, konu çok derin sürücü çıkışlarında değil girişlerde özel (Gerekirse tristölü) kompanzasyon... Bu gibi projelerde genellikle kondansatör değil şönt reaktör bağlanmak durumunda kalınıyor. Hem invertör, hem sürücü, hem motor var. En basiti analizör ile takip edip karar vermek.
Testcimutat arkadaşımızın anlattığı yüklenme olayı da çok önemli bir nebze faydası olur. Solar sistemde, aküde, invertörde ... (Beslemede ne varsa) güçler yeterli ise sorunsuz çalışır. Gücün otimal dengelenmesi için Yumuşak kalkış ayarları yol vermede çok dikkatli yapılmalı çünkü en çok sorun ilk kalkışta yaşanır. Doğru söze katılmak gerekir ki oda kaliteli ürün kullanmak, teknik desteği olan firmaları tercih etmek.
İnvertörcüler kendi sistemlerinde sürücü, yumuşak kalkış gibi gerilim bölecek Elektronik cihazları pek istemezler. Harmonik filtre, EMC filtre gibi bastırıcı cihazların bir biraz faydası oluyor...