Dc akim sinirlama

erk150001

Üye
Katılım
28 Tem 2021
Mesajlar
43
Puanları
1
Yaş
43
Herkese hayirli bayramlar. Arabamda harici kullanmak icin 18650 pilden 12v 35 amper bi yaşam akü sü yaptim. 3s 40a bms ile sarj ve dejarji kontrol ediliyor. Desarjda sorun yok ama arabadan sarj ederken araba 75 amper basiyor haliyle bms nin degerimi aşıyor. Benim şarj akimini 5 amper civarına sabitlem lazim. En fazla 10 amper. Bu dedigimi sarj ucuna 12v 20w bir ampulu seri baglayarak saglayabilirmiyim. Aku sarj olunca bms zaten akimi kesecek. Tek problem sarj ederken akimi dusuk tutmam. Konu hakkinda fikir verirseniz sevinirim.
 
3S 18650 pillerden oluşan bataryanın optimal gerilimi 12.60 (3x4.20) volt'tur. Fakat bendeki lityum akünün kılavuzunda 15V DC ile şarj edilebilir yazıyor. Daha güvenli olsun istiyorsanız 14.6 volt ile şarj edebilirsiniz. Sonuçta uygun BMS modulü ile şarj ve deşarj kontrol edilecektir. Sağlıklı şarj ve deşarj için 18650 hücrelerin şarj/deşarj volt ve akımları ile karakteristiğini bilmek gerekir.
 
Öncelikle kullandığınız bms kartın özelliklerini yada teknik sayfasına bir bağlantı paylaşırsanız daha faydalı cevaplar alabilirsiniz. Çalışma voltaj aralığı, şarj akım aralığı vs. bilgiler önemli.

Diğer arkadaşlarında belirttiği üzere BMS kartına giren akımın yukarı yönde bir önemi yok.

Korumak istediğiniz BMS kartı ise zaten o ihtiyacı olan akımı kendisi alacaktır akım sınırlamanıza gerek yok.

Korumak istediğiniz Lithiyum piller ise bu da BMS özellikleri ile ilgili bir konu BMS çıkışında pilleri şarj etmek için max ne kadar akım/voltaj veriyor bunları bilmek lazım dolayısıyla teknik verileri gerekli.

Diyelim ki BMS şarj akımı max 4A. Fakat kullandığınız piller max 1A. Bu durumda siz BMS ye giren akımı değil BMS den çıkan akımı kontrol altına almanız gerekmektedir.


Ek bilgi olarak Lithiyum pillerde şarj voltajından çok, şarj akımı önemlidir. Akım uygun şekilde kontrol edildiği sürece pili kendi voltajının çok çok daha üstü vojtajlar da şarj edebilirsiniz.

En iyi örneklerden birisi günümüzdeki son bir kaç yılda piyasaya sürülen cep telefonlarıdır. 30, 60, 90,120w gibi şarj oranlarından bahsedilmektedir. Bu oranlar akım üzerinden değil voltaj üzerinden bu kadar çok arttırılmıştır.
Uygun cihazlar 4.6v olan Lithiyum bataryalarını 9v, 12v, 20v gibi voltajlar da şarj işlemi uygulayarak dakikalar içerisinde bataryaların dolması sağlanmaktadır.
 
Öncelikle kullandığınız bms kartın özelliklerini yada teknik sayfasına bir bağlantı paylaşırsanız daha faydalı cevaplar alabilirsiniz. Çalışma voltaj aralığı, şarj akım aralığı vs. bilgiler önemli.

Diğer arkadaşlarında belirttiği üzere BMS kartına giren akımın yukarı yönde bir önemi yok.

Korumak istediğiniz BMS kartı ise zaten o ihtiyacı olan akımı kendisi alacaktır akım sınırlamanıza gerek yok.

Korumak istediğiniz Lithiyum piller ise bu da BMS özellikleri ile ilgili bir konu BMS çıkışında pilleri şarj etmek için max ne kadar akım/voltaj veriyor bunları bilmek lazım dolayısıyla teknik verileri gerekli.

Diyelim ki BMS şarj akımı max 4A. Fakat kullandığınız piller max 1A. Bu durumda siz BMS ye giren akımı değil BMS den çıkan akımı kontrol altına almanız gerekmektedir.


Ek bilgi olarak Lithiyum pillerde şarj voltajından çok, şarj akımı önemlidir. Akım uygun şekilde kontrol edildiği sürece pili kendi voltajının çok çok daha üstü vojtajlar da şarj edebilirsiniz.

En iyi örneklerden birisi günümüzdeki son bir kaç yılda piyasaya sürülen cep telefonlarıdır. 30, 60, 90,120w gibi şarj oranlarından bahsedilmektedir. Bu oranlar akım üzerinden değil voltaj üzerinden bu kadar çok arttırılmıştır.
Uygun cihazlar 4.6v olan Lithiyum bataryalarını 9v, 12v, 20v gibi voltajlar da şarj işlemi uygulayarak dakikalar içerisinde bataryaların dolması sağlanmaktadır.
Yardimlariniz icin teşekkür ederim. https://m.n11.com/3s-bms-40a-18650-lityum-pil-lipo-pil-sarj-koruma-devresi-balansli-P373693928
.linktede attigim piyasada satilan bms lerden kullandim. Teknik dokumanina ulasmak epey zor. Hepsi çin menşeili. Aliexpresten de arastirdim ama giriş akimini sinirlama konusunda bilgi edinemedim. Cikis akimi sorun olmaz diye dusundum cunki 3 seri 12 parelel pil bagli oldugu icin siniri asmayacagini düsünüyorum. Amacim giris akimini 5 ila 10 a arasi tutup arabaya ve ara kablolara asiri yuk bindirmeden aküyü sarj etmek. Bms 20a da sinirlasa bile cakmaklik tesisati ısınır diye düsündüm. Akuden extra bi hat ta cekmek dogru gelmedi.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Geri
Üst