Arkadaşlar VFD inverterımıza bağlı senkron motorumuz yük altına girmeye başlayınca DC bus gerilimi 800 Volt DC den, 920 volt dc gerilime fırlıyor. sürücü parametrelendirilmesi de dc bus üst limit değeri 910 vdc olarak ayarlı oldugundan cihaz hata konumuna geçiyor.
Programsal bir hata yok buna eminim. Yalnız donanımsal hata olmasından şüphelenerek sökmedik ölçmedik yerini bırakmadım cihazın.
Sonuç itibariyle dinamik frenleme ünitesinde önemli 2 malzemenin arızalı olduğunu tesbit ettim. 1350 A dc kontaktör ve bunu devreye sokan mikroişlemcili zaman rölesi. yani dinamik frenleme ünitesi çalışmamakta cihazın. zaten opsiyonel takılmış.
Şimdi sorum şu;
Dinamik frenleme ünitesinin dc bus ın yükselen gerilimini düşürmesindeki etkisi nedir de gerilimi aşağı çekiyor??
Cevaplar için şimdiden teşekk