Arkadaşlar,66 kw lık dc motorumuzun kömürlerinden 1-2 tanesinin bitmesi hatta 1 tanesinin kömür kablosunun kopması motorun field sargısınaın yanmasına sebep olurmu?Birde sürücünün field beslemesi çıkışındaki köprü diyotunda yanması bununla nasıl bir ilişkisi vardır?Teşekkürler.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Alan sargısı (field) devrede iken kollektörde beslemenin kesilmesi(kömürlerin bitmesi,kablonun kopması) alan sargısının yanmasına sebep olur.diyot un yanmasına da bu sebeplerden dolayı alan sargısının aşırı akım çekmesi neden olur.
Kömürlerin bitmesi, kablolarının kopmasının ikaz (field) sargılarını yanmasıyla hiçbir alakası yoktur.Eğer kopan parçalar field sargılarına zarar vermemişse.Çünkü DC motorlarda motora yol vermemiş olsanız dahi field uçlarında zaten gerilim vardır.O yüzden aşırı akım çekmesi gibi bir durum söz konusu değildir.
Kömürlerde oluşuan aşırı ark, zaten ınce olan uyartım sargılarının zarar görmesine neden olabilir. Uyartım DC kaynağı olan köprü dıyotunda bundan dolayı arızalanmış olması muhtemeldir.
Dc motorlarda uyartım sargısı,ikaz sargısı,alan sargısı,field sargısı aynı şeyi ifade etmek için kullanılan terimlerdir.field sargısı armatür sargısının açık devre olması ile zarar görmez kömürlerin tamamen bitmesi ile kömür yuvası ve kollektör zarar görür.kollektörde oluşan ark ve kömür kablosunun arkla kopması ve field sargısının izalasyonunu yakması ile kısa devreye neden olmuş olabilir field sargısı kısa devre olduğu için çıkış diyodunu yakması normaldir.Ama mantıken diyot yanmadan önce hızlı sigortanın açması gerekirdi.Bu gibi olayların yaşanmaması için sigortalı kömür kullanılmalı ve periyodik Bakım uygulanmalıdır.Belli periyodlarda sargı izalasyonları megerle ölçülmelidir minumum izalasyon direnci 5Mohm ideali 50Mohm dur.
sayın CELİK_CPU beye katılıyorum biz carbon lorraıne olarak sigortalı kömür yapıyoruz ve kullanıyoruz böylece kömür bitsede kollektöre zarar vermiyor motor duruyor veya uyarı kablusu bağlayarak motor kömürü bitmek üzere iken sinyal veriyor
karbongrafit firması olarak el aletlerinde sigortalı kömür imalatımız vardır kömürler bittiğinde kollektöre zarar vermeden evvel sigorta kollektörle kömürün bağlantısını kesip cıhaza zarar vermeden kömürün bittiğini ve değiştirme zamanı geldiğini otomatik olarak yapıyor piyasadaki kömürler hem çalışırken kollektöre zarar veriyor hemde bittiğinde hala çalışmaya devam ederek cihaza daha fazla masraf çıkarıyor *****@gmail.com
sadece el aletlerindemi yapılabiliyor bu kömürler büyük güçlü motorlar için aynı şey yapılamazmı merak ediyorum örneğin75hp,30hp 40kw gücündeki motorlar iyi çalişmalar