DC motor sürme Hakkında yardım ltfn

tnrkltn

Üye
Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
38
Puanları
1
Değerli arkadaşlar ,

Aşağıda belirteceğim üzere bir sorum olacak .Uygulama yapmış kesine yakın cvp verebilecek arkadaşlara peşin teşekkürler.

ŞÖnt, 110V dc ,13 kw ,146 A

Excitation V :110 V dc , Ex Curr: 1,8 A


bir DC motor var .(Ama elimde değil gelecek bana )Emergency durum yağ pompa motoru.bunun için de 250 A limitli 110 DC bara var hali hazırda.

1- Dc sürücü girişleri 3p AC dolayısı ile sürücü opsiyonu iptal ?
2- Normal AC motor mantıgı kontaktör termik düzeni yapılması lazım ama bunun için motora nasıl yol vermeliyim en basit sekliyle uyartım lamı oynanmalı yoksa armature seri direnc mi girilmeli her iki durumdada kullanılmaıs gereken direnç poti değerleri nasıl seçilmeli .mümkünse bir kumanda şeması çizebilecek arkadaşım var mı ?
3-Dc motor için kullanılan özel kontaktör ve termal koruma elemanı (termik) yoksa bildiğğimiz AC ekipmanların kullanılması uygun olur mu .

Dediğim gibi mümkünse uygulama yapmış arkadaşlarım cvp verirse sevinirim.saygılar.
 
Sen bu motoru tek başına bir yerlerle senkron çalıştırmadan kullanacaksan tavsiyem o DC motor siparişini iptal et ve aynı mil kalınlığına sahip aynı devri ve aynı torku veren bir sincap kafesli asenkron motor yaptır. İnverter üzerinden ac motorunu istediğin gibi koruyup, kumanda edebilirsin ... DC motor hem pahalı, koruması, kumandası, yol vermesi,hızını ayarlaması, kömürü hepsi ayrı bir dert ayrıca dc motorun sarımıda pahalı sen sistemini AC ' ye revize edebilirmisin bir araştır ayrıca sistemin hakkında daha fazla bilgi verirsen yardımcı olmaya çalışırız...
İyi çalışmalar.....
 
Eskiden ac sürücü yada soft starter yokken kademeli trafolarla yolverme işlemi uygulanıyormuş zaman saatleri ile sen de bir şekilde bu motora kademeli yol vermelisin.Çünkü motorun şönt bağlı ve 110 V verdiğin anda motor tam devirde dönmek isteyecek ve bu sebeple aşırı bi akım çekmesi durumu ortaya çıkacak.Şönt bağlı dc motorlar hızını korumak için akıma yüklenirler bunu hatırlatırım.
Ac de kademe için trafo var ama dc de bunun için devreye seri elemanlar alman gerekir diye düşünüyorum bunlarıda zamanla devreden çıkarman gerekir.
Şuda var ki 13 kw motor için 146A oldukça büyük bi değer benim 35 kw motorum 102 A cıvarı akım kapasitesi var yani sen direk yol versen dahi motor aşırı akıma dayanabilir.Sırası ile önce uyartımı verip sonra armatürü enerjilendirebilirsin.
 
Eskiden ac sürücü yada soft starter yokken kademeli trafolarla yolverme işlemi uygulanıyormuş zaman saatleri ile sen de bir şekilde bu motora kademeli yol vermelisin.Çünkü motorun şönt bağlı ve 110 V verdiğin anda motor tam devirde dönmek isteyecek ve bu sebeple aşırı bi akım çekmesi durumu ortaya çıkacak.Şönt bağlı dc motorlar hızını korumak için akıma yüklenirler bunu hatırlatırım.
Ac de kademe için trafo var ama dc de bunun için devreye seri elemanlar alman gerekir diye düşünüyorum bunlarıda zamanla devreden çıkarman gerekir.
Şuda var ki 13 kw motor için 146A oldukça büyük bi değer benim 35 kw motorum 102 A cıvarı akım kapasitesi var yani sen direk yol versen dahi motor aşırı akıma dayanabilir.Sırası ile önce uyartımı verip sonra armatürü enerjilendirebilirsin.

Ya anlamadım önce uyartımı nasıl vereceğini; motorun uyartımı ve armatürü elektriksel olarak paralel bağlı armatürün uçlarını ayırıp önce ikaz verecek ondan sonra armatürü paralel olarak bağlayıp armatüre enerji akışı sağlayacak Arkadaş senin dediğin serbest uyartımlı dc motorda olur;

Arkadaşın bilgi edinmesi açısından bir megeb linki;

http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/522EE0123.pdf

iyi çalışmalar...
 
Öncelikle cvp yazan arkadaşlara teşekkür ederim ama sanırım yazdıklarım anlaşılmamış ve uslupla ilgili bazı modifikasyon yapmaları gerekli .Bir soru sordum cvba dair net fikirlerinizi rica ettim yok sa " sen şunu yap ....hele bir şunu dene ...." gibi bir tavsiyeye ihtiyacım bulunmamaktadır.
 
Motora direk yol verme imkanınız yok mu? Acil durum motoruysa direk yol verilebilecek şekilde yapılmıştır. Kontaktör için AC gerilim yoksa DC bobinli olanları kullanabilirsiniz.
 
Motora direk yol verme imkanınız yok mu? Acil durum motoruysa direk yol verilebilecek şekilde yapılmıştır. Kontaktör için AC gerilim yoksa DC bobinli olanları kullanabilirsiniz

Sn .ALperbugra benim şimdiye kadar devreye aldıgım DC motorlarda hep sürücü kullandım.Bahsini yaptıgım gibi bir uygulama yapmadım ama direk yolvermede 13 kw 146 A gibi bir motor benim DC baramda sorun cıkaracaktır ilk kalkınmada.
diğer bir husus ta ben AC - DC şalt derken bobini kastetmedim, güç devresi için DC motorlara özel şalt ekipmanı kullanılmalı mı boyle ekipmanlar var mı varsa temini nasıl dır onu sormak istemiştim .
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,802
Mesajlar
930,226
Kullanıcılar
452,605
Son üye
mehmet-azaplar

Yeni konular

Geri
Üst