Asenkron motorda motorun dönerken uğultu çıkarması, harmonik gibi nedenlerden dolayı rotor olukları eğimli yapılıyordu. Bu uğultuya neden olan şey nedir ki DC motorda rotor olukları düzdür? Kafama takıldıda acil yardım eder misiniz?
Sanırım soru anlaşılmamış o yüzden kimse cevap yazmıyor. Sorum şu asenkron motorlarda rotor olukları eğimliyken, dc motorda neden düz?
http://www.elektrikrehberiniz.com/page/2/?s=r /Sincap kafesli rotor kısmında "geçit momenti" olarak bu bu çubukların asıl eğimli yapılabilme sebebi detaylı olarak açıklanmıştır. Ac indüksiyon (asenkron) motorlarda kalkış momenti nispeten düşük, kalkış akımı ise çok büyüktür. Çünkü önce döner mağnetik alan hızla dönmeye başlar ve rotor ilk yol almaya kadar geçit momentini (Motorun yol almasından sonra ortaya çıkan en küçük momenti) küçük tutmak amacıyla sincap kafesteki çubuklar yatık veya V basamaklı olarak yapılmaktadır. Kolay gelsin.
Asenkron motorda motorun dönerken uğultu çıkarması, harmonik gibi nedenlerden dolayı rotor olukları eğimli yapılıyordu. Bu uğultuya neden olan şey nedir ki DC motorda rotor olukları düzdür? Kafama takıldıda acil yardım eder misiniz?
Sanırım soru anlaşılmamış o yüzden kimse cevap yazmıyor. Sorum şu asenkron motorlarda rotor olukları eğimliyken, dc motorda neden düz?
Dc motorlarda hem maliyet hemde mıknatısın yada stator sqrgılarının şeklinden dolayı düz olmalıdır. Statoru sargılı ac motorlarda da yine aynı şekildedir. Son olarak fırçasız bldc denilen motorların bir kısmında ancak ince hesaplarla teknik özelliklerine göre oluklar farklı bir açıda olur. Döküman bulamaman gayet normal, çünkü konu çok kapsamlı ve geniş bir Elektrik motorları branşının en altının altı ve motorun çeşidine ve kullanım amacına göre bazı imalatçı firmaların bile dikkate almadığı bir mesele. Eğimli oyuk hem rotorda hemde statorda verim açısından avantaj. Yinede durum birçok imalatçı firmanın ilgisini çekmiyor. Tabi oyukların eğimli olmaması gereken durumlarda yok değil.